AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
745

Hur kan man se om motorn är utbytt lr inte?

BM
12
BMW_cab
Bmw 540IA
Hejsan. jag tänkte höra hur man kan se om motorn är ut bytt lr.
Det handlar om en 320 och får den inte att gå upp i rätt temp, den står inte riktigt rakt upp! Fast är jag har bytt ut termostaten. kan de vara fel på mätaren lr? och sen drar den ganska mycke soppa! Är de nån som vet vad de kan vara för fel?

Tacksam för svar!
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Tempgivaren?, är den dålig så får boxen fel signaler och bilen drar mer soppa. Den är inte speciellt dyr 2-300 kr och sitter på termostathuset på M20-motorn om jag inte missminner mig.

rodge dodge
BmwCS #5251
Länk
BM
12
BMW_cab
Bmw 540IA
Oekj men om temp mätaren går upp dit den ska och sen när man har åkt ca 40 meter så sjunker mätaren. den står konstant på strecket mellan kall och rakt upp=/..ska inte den stå rack upp lr har jag fel då lr?
In
27
Intrudah
318is E30
Dårlig varme fra varmeapparatet ditt når du kjører også?
Høres litt ut som det er termostaten som er defekt, og står åpen hele tiden. :)
BM
12
BMW_cab
Bmw 540IA
Jo men termostaten är utbytt och de sitter en helt ny i den nu.
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Vart har du köpt termostaten?, felmonterad?, luft i systemet?

rodge dodge
BmwCS #5251
Länk
BM
12
BMW_cab
Bmw 540IA
Är dom så känsliga om de är lite luft i systemet?
Är de nån som vet vart man kan se hur stora cylindrarna är? lr nått som betäknar att de är en 320 och inte en 325?
Jag hade en 80 graders termostat i min, gått kallt hela tiden. Utom om man stått på tomgång, då har den haft normal temp. Nålen har legat på strecket innan kl 12. Bytte till en 87 graders termostat. Nålen står rakt och fint på kockan tolv. Rör sig aldrig, vare sig upp eller ner i temp. Återstår att se hur den fungerar till sommaren (köpte bilen i juni och den har gått kallt hela tiden.) Det står på termostaten vad för grader den öppnar på. Antagligen har du en 80 graders.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.