|
|
|
|---|---|
|
är på gång att skaffa ny bil nu men inte riktigt säker på vad man ska ha... var inne ett tag på audi men la ner... så nu återstår en billig e39(523-528):a eller en dyr e34(525):a. pris 50-60 000:- e34:an känns ju faktiskt ganska föråldrar när man suttit i en e39 men samtidigt får man ju en väldigt fin bil för de pengarna. e39 är jag väldigt sugen på men har inte råd att lägga ut 100 000:- på bil nu. så jag tänkte höra här om det är möjligt att få tag på en e39:a i skapligt skick för 60 laxar? inte rädd för att skruva lite men vill gärna slippa de dyra grejerna... jag är heller inte petnoga vad det gäller s-bok eller mätarställning utan låter det allmänna skicket bestämma. så om man utgår ifrån att man i nio fall av tio får vad man betalar för, hur pass mycket e39 får man för 60 000:- | |
|
Dåliga bussningar, dålig dokumentation samt avsaknad av skinn och kanske annan viktig utrustning. Men jag tror ändå att man kan göra fynd i de prisklasserna, iaf om man kan meka. Men å andra sidan så får du en äcklig fräsch E34:a för 60000:-. Själv så skulle jag valt E34:an pga det är den bästa bilen BMW gjort :) och designen på den kommer att stå sig längre än E39:ans. |
|
|
En E34 av sista årsmodellen (95) måste ju vara en underbar bil! Hög kvalitet och fortfarande modern. |
|
|
Sista årsmodellen är 96, och ja det är en underbar bil, vilken jag valde syns nog. Mvh Stephan |
|
| Utan tvekan en superfräsch E34 än en sunkig E39:a! En välutrustad -95/-96. Snygg, kanonkvalitet osv. | |
| lönar sig inte att köpa en billig e39 :), E34 skulle vara ett klockrent val | |
|
men på vilket sätt behöver en billig e39 bli en dyr bil. skulle naturligtvis aldrig köpa en billig bil om man inte visste att man kunde fixa med den själv. jag skulle tex aldrig lämna in bilen på verkstad för service eller reparation. känns fel på nåt sätt att slänga ut så många tusenlappar på att nån annan ska fixa min bil när man kan göra det lika bra själv. men ni tror alltså att man skulle ångra sig i efterhand om man införskaffade sig en billig sån? |
|
| kan du skruva själv och är riktigt sugen på en E39 så kan man nog hitta en billig och bra sådan med lite sunt förnuft. | |
|
Stod själv i samma situation och jag valde e 34, mycket fin och gedigen bil med tidlös formgivning. Hoppas du gör ett lyckat val. Mvh Danne Never feel sorry for yourself. |
|
|
så svårt att få att få något hum om vilket skick de lite billigare bilarna är i då nästan alla finns neråt skåne. ingen höjdare att sitta å åka 150 mil för att kolla på skicket på en bil. här norr om dalälven är det dåligt med bilar under 80 000:-. ingen som har kikat på nån billigare, runt 60 000:- som kan säga vad det kan finnas för fel å brister? |
|
|
man brukar väl säga att de sista årgångarna av en modell är de bästa. Och på de första finns barnsjukdomarna. Så en sen E34 är bra mycket stabilare än en tidig E39. Och med 60 papp kommer du långt bland e34, som är omitiverat lågt prissatta. För att inte tala om att E34 faktiskt är den snyggaste sedan BMW nånsin har byggt! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
hmm...kommer bli svårt det här... har vart å kikat på en 525-94:a med 45 000:- i begärt pris. så gott som rostfri och i fint skick. men det känns nästan lite dumt att sälja min 89:a för max 15 000 å sen lägga på 30 000 för att få en bil med samma utrustning fast i lite bättre skick bara... känns som att min nuvarande är mycket mer bil för pengarna än vad en nyare skulle vara!? fan va billiga äldre e34:or har blivit! |
|
|
Jag må vara en e39kille, men i de här fallet så är det nog inte så svårt ändå. Välj helt klart en lite dyrare e34. Du får ju ioch med att den då är dyrare å nyare mer bil för pengarna. Ta er en titt: Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Köp en E34 - 540 eller lägg lite mer på en E39 än 60 000:- om du vill ha förändring mot nu. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
jonaz_6: Jag skulle tro att en E39:a skulle passa dig bättre, just pga det du säger att det skulle kännas lite konstigt att sälja din gamla E34:a för kanske 15 papp, för att sedan kanske lägga upp 45 papp för en senare årgång av samma kaross-serie även om det är en annan motor. Nej det är nog förnyelse som gäller för din del skulle jag tro så ta och kika efter en E39:a i fint skick, även om du nog får leta ett tag innan du hittar en till ett rimligt pris. Hur som helst så är det nog E34:an som drar det längsta strået när det gäller designen tidlös som den är.... // Jögge Länk |
|
|
Åker själv 540 E34 -95. Har provkört ett par 540 E39 men måste säga att man åker skönare i en E34. Att sjunka ner o dom underbara skinnsätena och glida iväg saknar motstycke. E34 känns mer gedigen i sin konstruktion. Mycket mer välbyggd. Inget ont om E39 men min röst lägger jag på E34. :-) Men försök hitta en välvårdad, det finns pedant-skötta exemplar till mycket bra priser. T.ex. mitt. :-) Lycka till i letandet! MVH /Johan |
|
|
Hej ..har en E34-93 med helskinn,håller med Mr_Piggelin att E34:an är mer gedigen... Har själv dubbla fungerande solluckor,fin V8:a,Ferrita system som mullrar "gött" har sänkt kärran fram för bättre väghållning(www.forza.se) Hittade kärran som en inbytesbil hos ett bilföretag, ångrar inte en sekund att jag köpte "RARINGEN" E34 FOREVER! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Släng på en liten slant till och försök med lite prutt hitta en bra 97:a för 75 SF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.