|
|
|
|---|---|
|
Hej jag e helt ny på bmw men har blivit intresserad av en 540i-93 och jag undrar om det e ngn som kan säga ungefär vilken bränsle förbrukning som man får räkna med? har sett uppgifter på 1.15 l pr mil men det låter fantastiskt lågt tycker jag? samt om hur det ligger till med dessa motorer i övrigt, typiska fel etc. (detta e en aut vxl bil) mvh Dennis | |
rsarits |
Den förbrukningen stämmer ganska bra om du kör blandat, mest landsväg och ganska hårt. Kör du mest stad och ganska hårt, så ligger det på 1,2 till 1,3. Ren landsväg i högre fart kör du lätt under litern |
|
Min drar 1,5 liter milen blandad körning ungefär. Glöm inte att det är en v8 på 4 liter... Som det är skrivet i många andra trådar, 540 köper man inte för att åka snålt med.. Då kan man lika gärna köpa en 518 e.d.. Länk |
|
|
Och ang 540, sök på forumet, finns mycket att läsa. Länk |
|
rsarits |
C.Douglas: Med den förbrukningen så vill jag påstå att du kör mycket hårt! Om det inte är så att det skiljer mellan -93 och -94, det är en -94 jag refererar till, en kollega har en sådan och den drar ung. som jag beskrivit. Själv åker jag 530. |
|
Rsarits: Själv tycker jag att jag kör relativt lugnt. Jag har inte direkt gjort någon seriös mätning på förbrukningen, men det håller jag på med nu. Enl färddatorn drar bilen 1,34 l milen, men det tror jag knappast stämmer. Länk |
|
| minst 1.5liter milen!!!!MVH Micke | |
| Blir mycket stad, så min drar kring 1,3. | |
|
Min ligger enligt färddatorn på 1,43 liter/milen de senaset 3,5 åren med mycket stadskörning. Nu på vinter blir det mer än 1,5. mvh Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.