AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
562

bränsleförbrukning 540-93?

mo
9
moegreen
BMW 540ia-93
Hej jag e helt ny på bmw men har blivit intresserad av en 540i-93
och jag undrar om det e ngn som kan säga ungefär vilken bränsle förbrukning som man får räkna med?
har sett uppgifter på 1.15 l pr mil men det låter fantastiskt lågt tycker jag?
samt om hur det ligger till med dessa motorer i övrigt, typiska fel etc. (detta e en aut vxl bil)
mvh Dennis

rsarits
Den förbrukningen stämmer ganska bra om du kör blandat, mest landsväg och ganska hårt. Kör du mest stad och ganska hårt, så ligger det på 1,2 till 1,3.
Ren landsväg i högre fart kör du lätt under litern
Min drar 1,5 liter milen blandad körning ungefär. Glöm inte att det är en v8 på 4 liter... Som det är skrivet i många andra trådar, 540 köper man inte för att åka snålt med.. Då kan man lika gärna köpa en 518 e.d..

Länk
Och ang 540, sök på forumet, finns mycket att läsa.

Länk
rsarits
C.Douglas:
Med den förbrukningen så vill jag påstå att du kör mycket hårt!
Om det inte är så att det skiljer mellan -93 och -94, det är en -94 jag refererar till, en kollega har en sådan och den drar ung. som jag beskrivit.
Själv åker jag 530.
Rsarits: Själv tycker jag att jag kör relativt lugnt. Jag har inte direkt gjort någon seriös mätning på förbrukningen, men det håller jag på med nu. Enl färddatorn drar bilen 1,34 l milen, men det tror jag knappast stämmer.

Länk
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
minst 1.5liter milen!!!!MVH Micke
Blir mycket stad, så min drar kring 1,3.
Wa
36
Wallman
540ia-93
Min ligger enligt färddatorn på 1,43 liter/milen de senaset 3,5 åren med mycket stadskörning. Nu på vinter blir det mer än 1,5.
mvh
Uffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.