|
|
|
|---|---|
|
Vad har denna för funktion? Bilen är en 540iT-1996 manuell rodge dodge BmwCS #5251 Länk | |
|
Hmm, kan det vara PDC? rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
En del bilar brukar ha en sådan knapp, eller iaf när de är utrustade med ASC. Jag har PDC på min (bra grej det!), men inte ASC, och har ingen knapp för att inaktivera PDC:n.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Patrik_N: Jo men det sitter alltså två knappar där, Asc samt något annat, har bara sett detta på bild. Hoppas någon har Asc samt en knapp till? rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Ja, den brukar vara för att avaktivera PDC:n. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Okej, tackar men jag har läst nånstans att bilar med org.dragkrok ej har pdc, och denna har org.drag? rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Hmm, läste nu i texten att det sitter webasto-värmare i den, kanske är den som knappen styr? rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Det där med draget har jag svårt o tro, men man vet aldrig. Webaston skall väl skötas från färddatorn vad jag vet (även via fjärr?). Vi kör en egen liten diskussion här.. hehe Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Hehe. Ja jag vet då inte...... Skriv gärna om du kommer på nåt annat. rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Kan vara EDC, men då är det en vippbrytare.. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: Jag har iofs bara sett/åkt/kört en bil med EDC (M5 -92b), men den hade brytaren sittandes uppe på instrumentpanelen, ungefär vid reglaget för dimljus. Har dock ett svagt minne av att jag sett på bild nån EDC-brytare där "nere vid växelspaken". Som sagt är den en brytare och den lyser grönt :) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Okej, ser faktiskt ut som att det är två lägen på knappen typ som en elhissknapp. rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Det är knappen för EDC! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tack peter78w, jag har ju en 530 och tittade i instr.boken och mycket riktigt så var det EDC! rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.