AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
910

Värdering BMW 528 -99?

Hej. Äger en BMW 528 -99 sedan ny. "Sedvanlig" utrustning, komfortpaket, acc och lucka. Silver med svart läder. manuell. har i dagsläget gått 8.500 mil. Fullservad.
Bilen är i kanonskick, skall dock snart in på "stor service" och sommardäcken bör snart bytas.
Anledningen till att jag skall sälja är att jag numera bor i stan och har bara ett par kilometer till jobbet. Frun har tjänstebil så behovet av min pärla finns inte längre.. Problem med parkering osv spelar också in.
Bilen kostade "en bra slant" för ca 6 år sedan, närmare 400k var det visst..
har en spekulant på bilen som tjatar- han vill att jag skall säga ett pris på bilen, jag brukar kontra med "vad vill Du ge"..
Kan någon här på detta forum ge en vägledning vad bilen bör kosta som den nu står??
Tycker själv att den "borde" vara värd 150k, men vad säger panelen??

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
120-130?
Det blev inte så många förslag..
Letade lite på blocket och kollade vad firmor begär.
Eftersom min köpare bjöd mig 125k, och tydligt talade om att detta bud inte skulle höjas, bestämde jag mig för att acceptera.
Snabb kontant affär utan krångel. Fick ett seriöst ? mailbud på 135, men då skulle jag få vänta ett par veckor innan hans bil var såld osv.
Släpper nu bilen med en tår i ögat. Nye köparen får "sula om" den och serva den. Tror att han är mycket nöjd. Själv skall jag köpa nytt, en 7-växlad Crescent : ))

Tycker att du fick vettigt betalt. Sedaner innan facelift är inte den mest lättsålda varianten.

/Simon
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
125.000:- är ett bra pris med tanke på att själv var jag nära och köpa en 528i-98 förra året (svart, läder, välutrustad i övrigt) för 100.000:- Som sagt, 125.000:- vänta inte, sälj.

------
Länk
Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ok, då hade jag ganska rätt:)
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Kanske ger dig lite ågren nu, men hade jag inte redan köpt bil och sett en svensksåld 528 med den utrustningen köpt ny med en ägare hade jag gärna betalt 140 lakan...
ji
2
jimmy927
528iA Touring -00 (E39)
Jag köpte en 528ia touring -00 som gått 9.700 mil

Fin matelliclack, alu-fälgar, läder, telefon. ACC. Elstolar med minne e.t.c.
Denna köpte jag för 123.000 SEK
Detta var ett ganska bra pris skulle jag tro.

125 var ett ok pris, gråt inte :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.