|
|
|
|---|---|
risto |
Hej alla undrar vad k står för i 320ik har själv en 320i touring 88 helnöjd med den roligare bil får man leta efter grymt sånga i sexan med 3,5 tums simone rör på höga varv har redan spöat en Honda crx tror den hette så det är non sport model av honda bil men skit samma han fick spö iallafall och då gick inte jag på för fullt skitkul. tack på förhand. Nybliven BMW älskare. |
|
Välkommen, kul att du gillar din BMW. K:et står för katalysator. Alltså inget exotiskt. Du har det på din bil, således kan du kalla den en ik om du vill. Tror till och med att det står ik i regbeviset på den första årgången e30 med kat, dock inte säker. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
risto |
oki men jag har ingen katalysator på min står inte i reg beviset heller bar i har 2,5 simon ända från grenröret |
|
Då har katten plockats bort :) På 88:orna måste inte katten fungera, till skillnad från 89 och framåt där det är ett krav. Dock måste katten finnas där, har jag för mig. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
risto |
Har besiktigat bilen utan katalysator dom sa inget på bilprovningen det gick som en dans igenom |
| Den måste fungera och sitta där men ingen bryr sig om den klarar utsläpps kraven vilka är högre för en -88 ( eftersom många bilar inte hade kat 1988 så klarar man kraven även utan kat )än en -89 kattalysator är ett krav. | |
|
Så var det ja. När min bakre ljuddämpare var slut på min 320ik blev jag nämligen av verkstaden erbjuden ett system med "rensad kat", vilket skulle gå igenom bes då det var en -88. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
risto |
oki tack för all svar återkommer med fler frågor senare kanon sida att få svar igenom tack alla |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.