AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.450

m3 i powerbörsen

Sida 1 av 2
hvem er det som har en e36 m3 til salgs i powerbörsen? står i umeå til 69000,-
jeg får ikke tak i eieren av bilen...
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
skicket vet jag ingeting om, så det ska jag inte uttala mig om.
Dock så verkar det ju lite konstigt att den inte blivit såld ännu om
allt är ok, med tanke på priset. Kan ske svår att regga i sverige?
Den har sikuterats tidigare här på forumet.

/Johan
jeg har prøvd å få tak i eieren nå i tre dager, men ingen svar på telefonen eller på mail.. j_vlig irriterende....
Har en kompis som kollat på den! Om man säger som så att man får vad man betalar för....Rätt mycke fix alltså
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Jag har varit och tittat på den bilen förra helgen. Hela bilen är omlackad, varför visste han inte och det är inte bra gjort. ABS:en fungerar inte. Bilen kändes mycket slingrig efter vägen, man fick sitta och vara beredd på kast både till höger och vänster. Hela bilen vibrerade i ca 100 km/h. Killen sa själv att han inte hade bytt olja på bilen under hans ägo och han hade haft den i över 1 år, det var för lite olja i motorn. Bromsarna behöver bytas både bak och fram, skivor och belägg. Ingen servicebok. Undertill såg den inte speciellt fräsch ut, rostigt lite här och där.

Bilen är från början importerad ifrån Tyskland till England så det är bytt mätarhus till Miles istället för Kilometer, och jag är helt övertygad om att den har gått bteydligt mer än 15000 mil som han skriver i annonsen. Och sen tycker jag att det är lite tråkigt när man ska fara och titta på en bil och när man kommer fram så är bilen skitig och grisig både in- och utvändigt, punktering på ett hjul och lite luft i dom andra, bilen är tom på bensin så man får fara och tanka själv innan man kan provköra, reservhjulet och bagagemattan är utrivet mm mm...

Jag skulle ha köpt bilen om jag fick den för 50k, men dom vägrade att pruta en krona och nu ser jag att dom har satt ut en ny annons och höjt priset till 79k. Jag rekomenderar ingen att köpa den bilen om ägaren nu inte inser vad bilen egentligen är i för skick och säljer den till de priset den är värd, vilket inte är en krona över 50k.
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Glömde nästan bort. Kopplingen är totalt klappslut och det är ju inte heller det billigaste att byta...
Låter som ett fynd:)

M-bilar i dåligt skick är nog bäst att lämna till dom som har kunskap och möjligheten att skruva själv. Bilen blir mycket snabbt +50.000kr från inköp med lite slitage delar och service på BMW.
ok.. da blir det nok import av M3 fra tyskland..
takker for svar, jandreas..
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Man ryser när man läser detta!
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
När man läser annonsen och pratar med honom i telefon skriver/säger han att det inte ska vara nånting dåligt och att bilen är i "superskick". Lite trist med såna säljare då man förväntar sig det och så sitter man och kör 30 mil enkelväg, och så är det i princip bara att vända när man kommer fram. Och då är 30 mil inte speciellt mycket, det finns ju folk som åker betydligt längre ifrån än så. Hoppas att dom läser det här före dom åker...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jag skulle inte vilja ta i den bilen med tång!! Rys!!

Länk
735
En klassisk sanning gäller väl även här; att det ofta är billigare att köpa dyrt... (Eller iaf inte billigast)
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Glöm inte att den skall regas i Sverige oxå. Med den bristlistan skulle jag inte gett mer än 25.000:-

M3/// Mullret
Blir lite fulliskratt, vill inte va elak eller så....men super skick 15 000mil och ett pris minst 30 000:- under vad andra vill ha... ;)

Är lätt och bli blind när det är billigt.

Håller med 735 ...är bilen 30 000kr billigare än vad den bör vara så brukar det kosta 60 000kr att göra iorodning den....
OT

jandreas

Har du kvar Imprezan?
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
camata: Jag har inte kvar Imprezan, den blev såld i Oktober -04. Efter det har jag hunnit ha en Superfin M3 -96 också, men sålde den på grund av MC köp och en billigare bil. Så nu letar jag med lupp efter en hyffsad M3a till rätt pris...
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
AEG: Säljaren av bilen sa att han sålde den så billigt eftersom han skulle flytta ner till sina föräldrar i England och hade ingen nytta av att ha en M3a som han inte hade någon plats till i Sverige. Därför var jag så blåögd att jag gick på när han sa över telefon att den var i superskick. Han hade även ute en annons förra sommarn på 99k...
jandreas

Lycka till med det!
Du kan ju ta kontakt med mosse, han borde väl ha kollat upp varenda M3:a i hela världen, innan han köpte sin. =)
735
camata: *asg*...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
True true...
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
och sålde sen :=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.