|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Min drar ca 0,8 L vid blandad körning (långa trafikköer inräknade då). Nöjd är jag också | |
| ligger på 1,3 vinterkörning (korta sträckor). 1,1 inspirerad sommarglid:) | |
SpineKracker |
Min drar strax över litern blandad. Litet under vid landsvägskörning. Hård körning.. +2L/mil E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
| 0.46l landsväg, 0.7 blandad | |
DanneE |
0,62/l milen. Blandat... 320dT 2005 /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
0,8 landsväg (lugnt kört) ca 1.2-1.4 blandad (lugnt kört) och stadtrafik ca 2liter (mycket ur gasning) ///325/// |
|
|
0.98 här blandadkörning |
|
|
530iA V8: 1 liter per mil på landsväg 1,2 liter per mil under blandad körning, 1.35 liter per mil i stan 523i: (enligt f-dator) 1 liter per mil i stan 0.9 liter per mil under blandad körnin 0.8 liter per mil på landsväg V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
min 535 drar ca 0.9 långkörning, 1,2 stadskörning. min fd. 327a -88 drog ca 0.75 långkörning, och 1,2 stadskörning *shine can never replace attitude* |
|
|
Min drar ca 1,40 per tank i snitt. Sjöberg |
|
| Ligger runt 2,5l mil i stan men det e klart beror juh på hur man kör, kan få ner den till 0,75l/mil vid 110 km/h motorväg | |
|
stoffe... det borde inte ens gå att få upp en 328 i de siffrorna... vår 523 är iaf riktigt snål... 2.5 liter milen är i nivå med 750... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Min 320 -86 drog 0,67 en 50 milasväng i somras, och så har jag en annan bil nu också som drar ungefär 2,2 liter/mil nu i vinter, men det är en ford explorer.. | |
|
Min pärla ligger väll på 1,2 -1,3 liter milän. Det är vid blandad körning. men när jag är ute och tuktar den så snittar jag runt 2 - 2.5 liter milen.. :D |
|
|
Jag håller med Mugge, 2.5l/mil i stadskörning med en frisk 328 känns som en omöjlighet om man inte gör allt för att undivika någon mer växel än 1:an :-) 2.5l/mil är vad tex en lugnt körd Ford Expedition eller en stressad Jeep Grand Cherokee V8 tar i stadskörning. Strax innan jul kärvade mitt ena främre bromsok vilket reulterade i att genomsnittsförbrukningen landade på runt 1.2l/milen (50% stadskörning/landsväg). Jag har inte lyckats få upp den över litern sedan jag lät renovera bromsoken. |
|
| Jag kanske tog i lite ,, men eftersom jag alltid ligger etta efter rödljusen så känns det som att nålen e som klistrad vid 2,5 liter när jag är inne i stan o kör ., men som sagt det är väl mer än känsla än fakta kanske. så bortse från 2,5 då, har faktiskt ingen exakt kolla på vad den sörplar i sig inne i stan, dock 0,75 på landsväg känns korrekt | |
|
e46 328: 0,78 liter/mil i snitt blandad aktiv körning med förstånd. Uppmätt under knappt två års tid, genom att nollställa vid tankningar. Har jämfört med datorn och den verkar stämma förvånansvärt bra. |
|
|
Min M5 drar som alla M5 E34 1.4l/mil i snitt. Min 316 drar 0.7l/mil vid samma förhållanden. Mina M535 drog 1.3l/mil utan chip och 1l/mil med ett Superchip. M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
E36 316i 1993: Lägstanotering 6,3l/100km, normal blandad 7,6l/100km E46 316i 2004: Lägstanotering 5,4l/100km, normal blandad 6,7l/100km Ovanstående lägstanoteringar gäller lång, kontinuerlig landsvägskörning. Normal blandad förbrukning är hela tankar där största delen är landsortspendling, dvs både landsväg och stadskörning. |
|
|
Precis tankat pärlan.!! Fick i 47 liter, trippen visade 46 mil. Detta är blandad körning till och från jobbet, men minst två kallstater per dag. //Abelsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.