|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man säga om sånt här...: Länk | |
|
Det finns två alternativ: 1. Tillfälle för fuskare 2. Tillfälle för den utan bok att börja dokumentera |
|
|
Sannolikheten om jag får gissa: Alternativ 1: 99% Alternativ 2: 1% |
|
|
"Boken är tryckt 92 så den kan med fördel användas till bilar uttagna 1992 och senare." Kan nog öka sannolikheten till 99,9% ;-) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
På sätt och vis är det bra att försäljningen sker öppet, för det kanske kan få upp folks ögon och få dem att inse att dylik handel sker i mycket stor skala bakom kulisserna! De som handlar lite mer professionellt med denna typ av dokumentation, har trav-vis av gamla serviceböcker! Ni kan ju fråga er vart alla serviceböcker tar vägen när bilar skrotas ut....! Dessutom förekommer det mängder av rena förfalskningar där bovar och bedragare ger bilen en falsk historia från grunden, genom att utgå från en helt ny servicebok. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
vet inte varför man ska uprröras så mycket. det går precis lika bra att beställa en servicebok från BMW med "rätt" eller "fel" årtal, beroende på hur man ser det. då kostar den dessutom mindre än hälften! tyvärr är tiden sedan åratals förbi då det gick att lita på en fin servicebok, något jag hoppas att köparna har insett. det enklaste sättet att avslöja en förfalskad servicebok är att knappt hälften av årets dagar är arbetsdagar! många är de servicar som blivit utförda på söndagar, eller under långhelger.... mvh Johan |
| Förstår inte Johans resonemang, det är väl varken bättre eller sämre om man köper serviceboken från BMW och fyller i, spelar ingen roll var man får tag på den. Om man inte blir upprörd över alla falska böcker kan man ju lika gärna sluta bry sig helt och hållet, låt var och en sköta sitt, ljug och bluffa så mycket som möjligt om utförda servicar, fiffla gärna med mätaren, kan du lura någon så får den personen skylla sig själv? Tyvärr är ju inte alla lika kunniga om bilar som de flesta experter här... | |
|
Johan, du kan väl inte knalla in på BMW och be att få köpa en servicebok tryckt -92 eller tidigare? Det där med veckodagarna har jag praktiserat några ggr och hittat konstigheter. Lite synd att du avslöjar knepet för alla inklusive fuskarna ;) Jag har själv köpt en ny servicebok på BMW då den saknades då jag köpte bilen och jag ville börja dokumentera från den tidpunkten och frammåt. Ser inget konstigt i just detta. |
|
|
Bara för att förtydliga en sak, jag har absolut inget emot att man börjar fylla i en bok från och med det att man övertog bilen. I det här fallet om man läser mellan raderna i annonsen i länken står det "Perfekt tillfälle att med en bok tryckt 1992 försöka göra din bluff mer trovärdig för 200 kr". |
|
|
Nu finns den på traderas budgivning: Länk Han måste verkligen påpeka att den är tryckt 1992.. går att läsa mellan raderna i den annonsen som flera här redan har skrivit. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.