AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
972

TRIMNING AV M5 3.6l Motor

M-
36
M-DANNE
530DA TOURING MED STORA M-PAKETET -02.
Hej! Jag har en M3 E30 med M5 3.6l MOTOR och undrar var jag ska vända mig för att chippa den och vad det ger för effekt.Mycket tacksam för svar,jag bor i Göteborg.
Lite utanför ämnet...har du själv bytt motor eller har du köpt den med motorn i...Måste gå jäkligt gött den bilen, har själv en M5 med 3.6l motorn men bilen väger ju rätt mycket, funderade ett tag på att ställa iordning en e30 med M5 motor men det blev aldrig av.

Om du har bilder på bygget får du jätte gärna skicka det vore intressant att se bilen...

042-517 154 TS i Helsingborg kan nog mappa den åt dig, det enda jag kunnde hitta...

Patrik L
M-
36
M-DANNE
Hej Patrik tack för dit svar. Jag har köpt bilen med M5 motorn ilagd.Den har M5 koppling och M3 E30:ans vxl-låda.Bilen är superfin och går som f-n.Gul Koni fjädring,Borrade skivor,Speciallack i silver/Grått som kostade 50 000:-.Men du vet ju hur det är man vill alltid ha mer. Jag har beställt nya E46 M3 fälgar till den tror det blir snyggt.Jag skickar några bilder till dig när jag tvättat och putsatt till den lite.Hälsningar Danne
The fastest man
Vart köpte du bilen ifrån???
Mvh/JOnas
Robert.O
Finns annars klar , Hartge H-35 heter den..
340 hp
R

M-
36
M-DANNE
Bilen har jag köpt av en kille i Tyskland som bara håller på med speciella M3:or.Hartge H35 är inte riktigt samma bil och absolut inte samma motor.Ett annat problemet är att du inte kan ta in en Hartge H35 i Sverige heller.Du kan nämligen inte få alla intyg på bilen.
Blir lite avis, den bilen verkar va en pärla...blir nog jäkligt bra med dom fälgarna...ser framemot bilderna.

Patrik L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.