|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla. Håller på att skriva en rad om och fixa kort på ALLA BMW jag nånsin ägt och skicka upp i galleriet. I denna tråd tänkte jag ge en försmak på de E34:or jag haft och är nyfiken på om det finns någon ägare eller för detta ägare till någon av dem här på forumet. Håll till godo: BMW 518i -90 OXU XXX Länk BMW 530i Touring -93 RPE XXX Länk BMW 525TDSA Touring -92 KBP XXX Länk BMW 525i -89 ALP XXX Länk BMW 518i -90 OEG XXX Länk BMW 518i Touring -94 PLT XXX Länk BMW 518i Touring Executive -95 FFY XXX Länk BMW 520i -92 PYY XXX Länk | |
|
H*lvete! Nu är första och formodligen sista gången jag vill ha edit-funktion. Första länken blev fel: BMW 518i -90 OXU XXX Länk |
|
|
Ett fel till! Va kass man är.... BMW 518i Touring Executive -95 FFY XXX Länk |
|
| Mycket monolog, men nu är det rätt iallafall... | |
|
Hur kommer det sig att du har haft så många 518? För övrigt tyckte jag att det satt smakfulla fälgar på de flesta av dina bilar! BMW 525i 24v -90 |
|
| 518-modellens överrepresentation är mest en slump, då bilarna för det mesta köpts med skick som högra prio än motor. | |
| Förmodligen därför att 518i E34 är den bästa femman :)) | |
| Förresten, det var kul att se dina bilar, smakfulla. Gillade särskilt den röda touringen, hyfsat ovanligt! | |
| Får tacka för de trevliga kommentarerna sålångt! | |
| markkus: tyvärr är den röda touringen skrot | |
|
Apropå femmor så har jag ju haft en E12 och flera E28:or också, till exempel den här läckra E28:an, 518iS -87: Länk |
|
|
tjena daniel det var jag som köpte den där 518 94 an av dig, jag är jättenöjd förutom att det är lite dålig värme iden och att kammen låter lite |
|
| Tjena, kul att du är nöjd. Har du kollat värmeventilerna, en vanlig felkälla till för låg kupétemp? | |
|
hur kollar man dom, det har ju varit rätt så kallt här uppe nu ett tag, typ mellan 15 och 20 minus varje natt och det sitter ju ingen motor värmare på den, vet du om det är svårt att montera en blockvärmare på den |
|
|
Värmeventilerna hade krånglat på min -95 518i Touring Executive vintern innan jag köpte den, minns jag att föregående ägaren sade, så det är därför jag kom på det, tror att han gjorde rent på nåt vis. Ställ en fråga på forumet så finns det säkert nån som vet i detalj hur man gör här finns en uppsjö av duktiga killar och tjejer så nästan allt går att lösa! Motorvärmare har jag heller inte en aning om, när man bör i "södern" och har varmgarage har inte det tillhört det stora intresset, men upptäckte att min E39:a har bensinvärmare så man kanske för börja parkera ute :) Gjort något annat kul med bilen? |
|
|
har inte hunnit fixa så mycket med den än både tid och pengar fattas just nu, det är 18 minus här nu så motorvärmare blir det så fort plånboken tillåter |
|
|
Hejsan.. Vackra bilar du hade där. Jag undrar hur mycket en 525i -92 drar i blandad körning, är det någon som kan besvara min fråga? Jag hade nämligen tänkt köpa en sådan snart. MvH Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.