AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
872

Skilland mellan sv såld och usa import E38 -99?

Någon som har åsikter om usa import?
Samma bil eller skiljer det något ???

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej Jag jobbar i Seattle och har kikat lite på E38:orna här.
(verkar bara finnas 740). Det sitter US blinkers fram. Framljusen ser lika ut men det skiljer säkert i ljusbild. Hastighetsmätare i miles med liten km/h skala. Tankmätare i gallon. Alla bilar här låser sig när man lägger i driven, automatljus med "follow me home" funktion som dessutom slocknar när man trampar på handbromsen samt lite andra märkliga logik-kopplingar. Detta tillsammans med vägmätaren går garanterat enkelt att programmera om mjukvarumässigt. Sannolikt sitter det ett öppningshadtag på insidan av bagageluckan, (verkar vara ett lagkrav så man inte kan bli inlåst). Originalutrustningen är skral i allmänhet, men de bilar jag sett har haft allt som brukar återfinnas i Europa. Effektuppgifterna är lägre än i Europa. förmodligen en kombination av DIN-SAE omräkning samt bensin med lägre oktan.
9 av 10 bilar har original 16" kryssekerfälgar och den tionde kromade M parallellekerfälgar (instant hallick-look)!

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
och nummer plåt hållarna USA modell

Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
"Hallick-fälgarna" är såå jäkla läckra!
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Ännu en iaktagelse: bakluckans nedre parti är anorlunda. "Försänkningen" för nummerskylten är kortare i sidled jämfört med europamodellerna. Tror mig dessutom ha sett både bilar med och utan sidoreflexer i stötfångarna.
ta
144
tamtech
750i -00
asså... vart hittar man "hallick-fälgar"? har sätt likadana som jag har men chromade,,, dubbeleker m-fälgar 18"
kan man beställa sånna av BMW eller finns dom bara som ett USA-option?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Här ser ni USA modellen försäkningen för nummerskylten är kortare i sidled.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.