AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.212

Nybliven 328 ägare med lite frågor!

ab
5
abelsson
328i Toring -96
Hej alla Bmw fantaster.

Har nyligen investerat i en 328i touring-96. Och har nu ett par frågor.

1: passar avgassystemen mellan coupe/sedan/touring?

2: Vad jag har förstått finns det en antennförstärkare till stereon. finns det en säkring till denna? (har kass mottagning) Och vart i bilen sitter denna förstärkare.

3: Kan man använda fälgar från 5 serie till 3 serie? Vet att det inte funkar från 3 till 5 serie.

Kommer garanterat fler frågor framöver som jag hoppas kunna få svar på.

Mvh Abelsson
välkommen hit!

frågorna kan jag tyvärr inte svara på.. :/

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
1. ja

2. brukar vara en kabel vid stereon som inte är inkopplad, kommer ej ihåg färgen på denna kabel men sök tidigare inlägg.
förstärkaren sitter vänster bak i bagageutrymmet om jag inte minns fel.

3. samma bultcirkel men fel Et värde, blir fel spårvidd.

///Tobbe
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
3. Har sett E36:or med E34 orig alu. Såg förjävligt ut, men passar gör det. Dessutom fel spårvidd som sagts redan.Breddar för mycket utåt.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
På en sedan sitter förstärkaren bakom vänster stolpe längst bak (c-stolpen?)
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kör med fälgar som passar till en e36. Finns i ett överflöd till salu på denna sida och blocket, billigt.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hej abelsson,kan du skriva här på forumet hur du löste dålig mottagning så är du snäll,jag har samma problem med min nyinköpta 328a,Tack

Mpower
Visa användare
71
zcuse
BMW 225e Active Tourer -24
BMW 520d Sedan -17
Dras också med usel radiomottagning i 328an.
ab
5
abelsson
328i Toring -96
Jag har inte hafft tid att luska i radiomottagningen än. Men om jag löser problemet så ska jag medela här på forumet.

Men om det finns nån som vet vilken kabel från stereon som ska mata förstärkaren med ström och vill dela med sig av sin vetskap. så skulle jag bli himla glad.

Mvh Daniel
ab
5
abelsson
328i Toring -96
Nu har jag luskat reda på förstärkaren, och konstaterar att den får ström via en vit kabel.
Och som jag misstänkte märks det ingen skillnad på mottagningen vare sig den är inkopplad eller ej.
Då kvarstår allternativen kabelbrot eller kass förstärkare.

Tyvär har jag inte kunnat felsöka antennkabel bak till skuffluckan, då min baklucka av nån jäkla anledning helt plöttsligt har gått i baklås!!! Så har nån nått lite tips hur man ska gå tillväga för att öppna den utan att bryta sönder diverse plast detaljer skulle jag bli himla glad...

//Abelsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.