AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.409

motornummer vid besiktning

Tjena, går det bra att byta motor från en sexa till fyra? Och i sådana fall, kollar de motornummret på den nya motorn? Vart finns alla motornummer på m10 motorn?

Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor. Numer också efter en styrbox till -83 m10.
Länk
Grusse
Du får problem att besiktiga bilen, då BMW inte skriver ut något intyg. Bara att glömma det.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Dem brukar bara kolla chassi numret..

Ingen tror........
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Om man trimmar ner ska det väl inte vara några problem.
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
avgasrening... say no more! innan 77 kanske det går, men inte på en senare, om man inte får tag på intyg.
Innan 1976 ska det vara. Besserwisser som man är.
Jag MISSTÄNKER att en motor som jag har fått tag på kommer från ett försäkringsbedrägeri och borde därför klassas som stulen. Går detta att kolla upp eller vågar jag åka och besiktiga?

Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor. Numer också efter en styrbox till -83 m10.
Länk
Om DU inte har något med det att göra och om du kan påvisa var/när/hur du fick tag i den så har du ju inget att frukta. Simpelt, ey?
Sant, men jag har hört att jag åker dit för häleri eller något liknande i vilket fall som helst. Sen så vill jag väl inte sätta dit han som jag köpte motorn av. Men frågan är egentligen bara om dom kan kolla upp vart en motor kommer från, eller och om dom brukar kolla det.

Länk
OK, du är asså nästan 100% säker att motorn du har köpt är stulen eller att det ligger ett bedrägeri bakom. Och du vill inte "sätta dit han som du köpte motorn av"... Men VI kanske vill det? Att du bara har mage att fråga oss om råd om skumma delar! Många här har fått saker stulna och är mycket upprörda över det. ALLA här betalar mer i premie pga försäkringsbedrägerier.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.