|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte höra om jag är tvungen att ha kat på min bmw e30 320 -88. Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se | |
|
ja |
|
| Och det är väldigt viktigt att den fungerar! Men på -88or mäter de inte avgaserna=) bara den klarar under 5 i CO och det gör den utan kat. | |
| Under 3,5 i CO är det väl? | |
| Ja, kanske det... Hm, jo Du har nog rätt efter en stund tänkande... Är det 5 på gamla bilar, då? Jesperado? | |
|
Men jag förstår inte överhuvudtaget varför du ens bryr dig om katalysatorn? Låt den sitta där den fyller ju faktiskt en funktion. Att minska föroreningar i luften. Att hålla på o larva sig med att plocka bort den för att det ev. ger 5 hk extra är ju bara barnsligt. Köp en starkare bil istället. mvh |
|
|
Precis, låt den vara, 5 hååk ger ändå inge bättre 0-100 tid =) Men att behålla den kanske håller nere bensin priserna? ;) MvH Björn |
|
|
De generella gränsvärdena för koloxidhalten vid tomgång på bilar äldre än årsmodell 1989 är 3,5%, 4,5% eller 5,5%, beroende på årsmodell. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag skiter väll i om jag får 5 extra hästar jag ska i med en stor turbo och då blir det ett annat avgassystem därav grejen att jag inte vill ha kat...Varför hålla på och skriva annat än vad jag fråga????? Jeppe min är en -88 vad gäller då?? Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
...att du måste ha katalysatorn kvar och att den måste ha möjlighet att fungera! (dvs. det är inte tillåtet att "rensa" katalystorn) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
makarow: Precis som Johan säger och max 3,5% koloxid på tomgång... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.