|
|
|
|---|---|
|
Hejs Undra lite över hur ni har blivit bemötta vid registreringsbesiktingar med era M3, M5 & liknande. Många av dessa bilar har ju annat avgas, fjädrar etc...hur hårda är dom? Har ju annat avgas & fjädrar, detta är inskrivet i Briefet...har hört från flera håll att jag måste byta till original avgas & fjädrar...det låter ju helt sjukt... Vore kul att höra vad ni har "fått igenom" :) Tack! | |
|
Precis som en vanlig besiktning så är det lite av ett lotteri. Beroende på besikningsgubbens humör mm så skiljer det vad som går igenom eller inte. Har erfarenhet av detta både från regbes och vanlig bes. Det mest komiska var när jag hjälpte en bekant att resigstrera in hans ena V70 som taxi. Vi körde var sin idenstisk V70 till besikningen båda med taxametern monterad uppe på instrumentpanelen den ena gick igenom men på den andra blev han tvungen att flytta ner taxametern. Enda skilnaden var att det var olika stationer... Så det är bara att hålla tummarna inför regbes och hoppas på det bästa. Lycka till mosse! |
|
|
Blev bemött väldigt bra idag när jag körde in med bilen till besiktningen. Bilen gick igenom utan anmärkning. Även om jag inte kör så mycket nu eftersom det bara är mars så är den i alla fall besiktigad. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer Kontroll eller registrering? If (kontroll = true) goto Inlägg 1 End if |
|
|
camata: Det var en vanlig kontrollbesiktning! //Schnitzer |
|
|
Båda mina 540:is hade/har sportavgassystem, den senaste är även sänkt, ingetdera nämndes vid regbesiktningarna, det behövs säkert mycket större förändringar än så, för att det ska bli problem. Mvh Stephan |
|
|
Tror inte det är så svårt att få igenom en bil med tex. lätt modifierat chassie (sänksats mm), värre avgas eller kanske lite för feta fälgar. Om bilen däremot har ändrad effekt enligt fzb, blir det jobbigt!!! Tror inte bilprovningen godkänner bilen då. Motor måste vara orginal. (Förutom det där avgaset då) Jeppe kommer säkert snart och ger mig bakläxa!!! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.