AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
651

Agressiv försäljningsteknik

Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Länk

Det kanske fungerar att vara otrevlig mot eventuella köpare.....
Jättekul att ringa på en sån annons.
Ånej, köper ingen den nu så behåller han den!!!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Man kanske skulle busa lite med honom...erbjuda honom 80', och inte en spänn under det ;-)
När han sedan säger att han bara vill ha 65', så säger man att det får va då....höhö
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
För 65 får jag en 540 o nyare årsmodell..

Ingen tror........
Jag kan förstå en sådan annons,

svaren från BMWpower har alltid varit seriösa...de från blocket och motorbörsen har varit direkt otrevliga i många fall....så tyvärr är det som på så många andra ställen att de som inte kan sköta sig förstör för de som gör det.

Simon
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jepp och därför undviker jag oftast att sätta ut tel.nr. Det får en ev. spekulant efter mailkontakt.
Det är så tröttsamt när vissa (glin?) ringer och låtsas vara intresserade och bara tramsar...."ey killen, jag bjuder xxxx:- (skambud är bara förnamnet)....." osv.

---------------------------------------------
"Speed doesn't kill, it's the sudden stop..."
Ko
663
Koffe
320iC -93
Å sju minuter efter sista inlägget var annonsen borta =)

//Koffe, som aldrig han se den...
Inte borta men omskriven.
Länk

mvh
Berg

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

Håller med wath och inte 535annonsören i detta fallet...det riktigt oseriösa som ger extrema skambud/skriker etc orkar inte skicka mail utan ringer.

Förstår hur säljare känner sig på den text denne skriver...kände likadant i höstas när jag försökte sälja min bil.....

Simon
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilen är ju fin, och man kan förstå om man får skavsår
i öronen av en massa snackare utan pengar.
Såna finns det alldeles för många av.
Snacka går ju men snacka så det går är ju värre -)
Annonsen är ju orginell i vilket fall som helst
och vore jag spekulant så nog åkte jag och kollade bilen, på telefon kan man aldrig bilda sig en uppfattning om en bil därför att människors kvalitets
nivå är väldigt skiftande.

MVH
Hasso
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Håller med Wath om att det är bättre med bara mailen i en annons. Vissa bilar drar till sig en typ av människor som bara pratar skit. De senaste bilarna som passerat i mitt liv har varit mer av entusiasttypen, vilket innebär att man kanske mer välkomnar personer som visar intresse för bilarna och egentligen inte vill köpa. Oftast har de kanske redan en likadan och rätt vad det är köper man själv en bil istället för att sälja.

Tycker ändå att annonsen var ganska kul ;-), Den har i alla fall uppmärksammats.
Ha Ha antingen är killen med annonsen en grinig typ som är ständigt sur, eller så har han blivit ihjäl tråkad av oseriösa spekulanter.. Jag tror på det senare alternativet.
Jocce,

jag känner igen mig...inte så ql när det ringer 30 st och bjuder 30-40' under efterfrågat pris som var läget i både sverige och europa..... Man skulle ha något slags filter för dessa...har inget problem med att andra prutar eller att pruta själv..men när det är att "ge bort" pengar i kombination med att skrika....där borde filtret finnas!

Simon
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Ring Tele 2, de kanske har något alternativ till Linjeväljaren :-)
Japp...kanske det finns någon linjeväljare, själv ska jag nog begränsa mig till mail i fortsättningen....så att man slipper de värsta.

Simon
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
När jag utannonserade min förra bil, COMPISEN, ringde det ett gäng snackare som sett annonsen här på BMWPower. Den knäppaste av dem alla tyckte att jag skulle känna mig hedrad av en "check med täckning" och därför pruta ned priset en ansenlig summa... Que?

Prutmånen visste inga gränser - folk skulle pruta på tillbehören också. När jag pratar om värdeminskning på bilen så ramar jag inte in den extra utrustningen i denna. Vill köparen ha de prylarna så får han betala extra för just dem.

Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar

M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

Det är alltid likadant... innan jag nu skaffade min bmw så kunde jag ju inte använda mig av den utmärkte bmwbörsen, där jag för övrigt hittade min bimmer =)
Iaf. när jag sålt mina 2 förra bilar ojojoj va skambud båda såldes via blocket man får bra respons därifrån men till 90% är det skambud som man bara kan skratta åt Det är bara till att svara.. köp dig en moped eller nått istället min vän... =)

Me Be M3 Wannabe! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.