|
|
|
|---|---|
|
Bytte bil for non vecka sen. Letade M3 och hittade en i Kalmar. Va o kolla po den, den verkade hyffsad for en bil som har 11 ar po nacken. Tog reda po gamla egaren o pratade lite me han. Efter ett tag visade det sig att det inte var en standard M3 som ja hittat utan en AC Schnitzer S3 Foseljaren hade visst inte heller non storre koll po att de va en Schnitzer I papprena er den reggad med 236 Kw om ja inte minns fel. (Sitter i Hongkong derav lite longt te papprena och inte nogra aao) Sitter Schnitzer Avgas Felgar + reserven Dokumentation fron Schnitzer po ombygget. I vilket fall so er den i min ego nu, och ska bli puttsad m.m. =) Er det samma pris po denna bil som M3 eller er dom verda mer? Ja gav vad en M3:a ska kosta i det skicket. Hittar ingen po Mobile.de /Mange | |
| Låter intressant, har du bilder på bilen? | |
|
Ar po veg hem snart so jag kan slenga upp lite bilder till helgen. Kopte bilen samma dag som jag drog hit, Skulle kopt den som M3 standard endo. So ner stressen lagt sig pga av resan, och man kom po planet so borjade man fatta hur det log till XD |
|
|
Hej, Bilen är grön till färgen antar jag ? Den har gått i Mönsterås trakten tidigare och senast jag såg den var den fortfarande i gott skick.. Grattis till en fin bil !! Mvh Jimmy |
|
|
Nä, nu fick jag nog hjärnsläpp.. Den är lila va ? |
|
| 236kw är ju 321hk en S3 har väl bara 240hk? | |
|
Verkar vara en Schnitzer S3 du köpt, en "hottad" 328:a Har inget med en M3 att göra....men fin bil! |
|
|
*suck* Tror nog att Palm vet vad han har köpt för bil... Många som uttalar sig utan att veta.. Saxat från AC Schnitzers hemsida: Mit dem AC Schnitzer Motorenprogramm - bis zu 235 kW / 320 PS je nach Basisfahrzeug - wird eine entsprechend souveräne Motorisierung angeboten. Daß dabei nicht auf Alltagstauglichkeit und Komfort verzichtet werden muß, stellte der AC Schnitzer ACS3 CS immer wieder auch durch Tests bei der unabhängigen Fachpresse deutlich unter Beweis. Den korrekta betäckningen på denna bil är: ACS3 CS Mvh Jimmy |
|
| Där ser man, trodde det bara fanns S3or som var baserade på 328 och 240hk. | |
|
Pelle: Kolla in denna länken: Länk Sen såg jag oxå detta: Für die entsprechende Motorisierung stehen verschiedene Stufen der Leistungssteigerung zur Auswahl; u.a. das 3.0 l-Triebwerk mit 176 kW / 240 PS für den 325i oder das Spitzentriebwerk mit 3.2 Litern Hubraum und 191 kW / 260 PS für den 328i. Men drömmen vore ju denna : Länk Tala om rå bil !!! Fanns en sådan för några år sedan på mobile.de.. |
|
|
Den här är ju oxå grym !! Länk |
|
|
Nej.. mest ful var den sista :( Mvh Jojje |
|
|
Jemej: Hur kan du säga att det är en Schnitzer CS utan att ha sett den? CS är modellen som har breddad kaross med kolfiber. Skulle det mot förmodan vara en CS, så är det bara att gratulera. Men jag tror mest på en mindre ombyggd bil, med tex inredning, fälgar, dämpare, bromsar, spoilerpkt mm. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Kan kanske vara som min, avgassystem, takvinge, shortshift låda, dämpare och pedaler som är monterat hos AC-Schnitzer. Står i briefet att den varit där, som bumper sa är det en CS är det bara o gratulera... |
|
|
Jag har sett bilen.. Om du läser 4´e inlägget uppifrån så ser du det.. Förra ägarens syster jobbade på samma ställe som jag tidigare.. Men åter till bilen.. Den har inte kolfiber breddningen (har jag heller aldrig påstått) däremot så ska motorn vara modifierad till CS specen enligt tidigare ägare .. Såg nu att jag uttryckte mig lite konstigt när jag skrev: Den korrekta betäckningen på denna bil är: ACS3 CS Menade att urklippet var från den bilen... Så jag får väl hålla med om att den inte är någon "äkta" CS utan bara är en M3´a som är uppgraderad av ACS.. Ville bara visa med mina tidigare inlägg att det inte rör sig om någon hottad 325/28 utan faktiskt en M3´a Mvh Jimmy |
|
|
Jemej: färgen är blå/lila Är troligen den du menar för den har gått i Kalmartrakten sen den togs in i Sverige. Och den är inte baserad på en 328 utan M3. Från "Betriebsanleitung" står det AC Schnitzer S3 Sport Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.