AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
718

Varför tänds innerbelysningen utan anledning ?

No
5
Norder
525 iA Touring -02
Innerbelysningen i min E39 touring -02 tänds ibland under färd.
Ingen indikering om öppna dörrar el dyl visas. Felet är mycket oregelbundet, ibland kan det gå flera veckor mellan och vissa dagar kan den tändas 6 -7 ggr. Tacksam för tips

Clas
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

glapp nånstans i givarna till dörarrarna så den tappar kontakt och tror att dörren är öppen?
No
5
Norder
525 iA Touring -02
Alla givarna är kollade, skulle det vara fel där så skulle väl displayen på instrumentbrädan varna för öppen dörr, eller .........
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Kan vara något knas med knappen som öppnar bakrutan.
Du kan testa med att koppla i sär till knappen, sitter på insidan bakom den avlånga plastskyddet.

Håkan
Tändningslåset kan vara en trolig orsak se denna tråd: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nått skadat kablage/ fel i bakluckan/glasluckan som ger felet.
Är ju ingen vanligt brytarfunktion till bakluckan, då man inte kan använda den för att koppla in larm på tex, bilen går inte ned i sleep mode läge om man jackar på sig på sladden vid generalmodulen. Som man gör med övriga dörrar.
Tändningsllåset kan ju också vara en felorsak, belysningen tänds ju när du stänger av bilen, men på en 02 kanske det inte borde vara slitet.

Undrar om inte airbagsystemet ska tända innerbelysningen vi en en ev krock, samt låsa upp dörrar mm, fel förekommer även med tokigheter i det systemet också har jag noterat.

Detta är luriga fenomen som kan ta tid att klura ut.

///MVH Hasso
Länk
No
5
Norder
525 iA Touring -02
Tack för tipsen, ska kolla upp detta bara tiden räcker till.
Har provat att montera ur lampa och armatur i taket bak i lastutrymmet, brytaren verkade superkänslig, det har varit lungt på tändfronten i tre dagar sedan dess, men jag blåser inte faran över än............

MVH/Clas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.