AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
854

Framspoiler till lackering - tips på underarbete

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har hittat en gammal M-technic spoiler till en e30 på skroten. Den har varit lackerad minst 2 gånger med tjock grundlack. Jag håller på att slipa ner den och har kommit till det understa färglagret.
Den ska in på lackering så småningom och jag tänkte göra allt förarbeta själv först. Nu kommer äntligen frågan:

Vilken grovlek på sandpapper/vattenslip ska man ha när man inför en lackering när man slipar ner lacken?

Ska man slipa bort all färg in till plasten eller räcker det med att den är jämnt slipad och att det finns rester av klarlack/metallicfärg/grundfärg kvar?
Du ska inte använda grövre än p120 papper.. använd p240 papper och det räcker med att bara rugga upp ytan lite.. Men se till så att du slipar ut det jämnt bara.. Och be lackeraren lägga slipgrund som tar upp dina sliprepor
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Tack för tipset. Har i princip fått bort alla lager färg förutom det understa som jag låter sitta kvar och använder då 240.
Det blir ju bäst ju finare papper du har.. Så du kan ta ett par varv med tex 400 åxå och avsluta med 600. Så slipper lackeraren göra det, det blir billigare för dig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.