|
|
|
|---|---|
| Jag undrar vilka däck coh dimentioner som passar på en Bwm e34 från -88. Och franföralt om man kan använda nyare däck som de som är till e36, e46, e39 vilka är de som det fins gott om på beg marknaden. | |
|
Till E34 passar fälgar från E32, E38 och E39. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tar man fälgar från e39(säkert e38 också) till en e34 så krävs centreringsringar. De passar inte från e36, e46, inte rakt av. Man kan använda dem tillsammans med spacerplattor, men det är inget jag skulle göra(nog för att det funkar) //Simon |
|
|
Här Länk ser du mina vinterfälgar och centreringsringar , dem är till E39. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
kolla här Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
ok så man kan skaffa däck från en e39 också men vilken är max brädden fram/ bak som man kan ha utan spacers? Tack på för hand |
|
|
Orsaken till varför man använder spacer är för att offseten/ET:n/inpressningen är olika. Et är måttet från anläggningsytan till fälgens mitt. En vanlig kombination till din bil är antingen 8.5tums fälgar runt om med et 13, eller 8.5tum(et 13) fram och 10-10,5 bak med et 20. //Simon |
|
|
Och här kan du läsa om vad dem olika måtten/siffrorna betyder. Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tack nu vet jag vad jag behöver och kan ha |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.