|
|
|
|---|---|
marw |
Hejsan. Köpte en bmw med eftermonterad stereo i denna. Förra ägaren sa ljudet sög kraftigt i original stereon och eftermonterade en sony explode med mp3. Då jag tycker denna inte passar in i bilens helhet vill jag gärna montera tbx den gammla. Problemet är bara att säljaren skulle leta upp dena men inte hört av sig och får inte tag i han. Kan jag eftermontera tbx en original huvudenhet från annan bil. Något speciellt jag måste tänka på? Kablarna bakom enheten som sitter idag ser ut att inte vara klippta utan har adapter. Någon enstaka kabel har kabelrör på sig så jag misstänker några sladdar är omkopplade. Har volymkontroll i ratten också som inte funkar nu när det är bytat. Vad göra?? Vill verkligen ha tbx gammla enheten. Ska jag leta på skroten och låta audio expert titta på detta? Original Huvudenheten var Bmw business RDS hade stora färddatorn och bandare i sig från början. mvh, Martin |
|
Hej! Ja jag har också en 528 -97 med bandspelare, jag fick med en cd-spelare när jag köpte bilen och tänkte byta till den nu men det kom inget ljud så tydligen passade den inte.. Det finns väl inget man kan göra, det är väl inte som på min gamla Saab 9-5 så man fick "skilja" och "gifta" stereon om man skulle byta mellan 2 bilar. På bandaren som är i bilen stod det Index:00 i beteckningen och på cd-spelaren står det Index: 03. Har det något att göra med att det inte passar eller hur vet man vilken som passar? Det står Business på bägge. Så du ska se efter om du åker till skroten så du får rätt cd-spelade för tydligen funkar inte alla. Tacksam för svar av någon som vet vad som passar! Mvh Ubbe |
|
|
Hej! Kan ju svara på min egen fråga då kanske: Jag har en BMW Business CD RDS-enhet som hör ihop med en MID-display. Men i min bil finns det en BMW Business RDS radio med IRIS-display. Se här: Länk Så kanske om jag hittar en MID-display så får jag det att funka eller så måste jag få en cd-enhet till en IRIS-display... Eller är jag ut och cyklar... ;/ Mvh Ubbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.