|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett "plastaktigt" rasselljud vid tomgång på min 330 xi. Från motorns främre del och bara när motorn har blivit varm. Försvinner vid gaspådrag. Någon gissning? nrw | |
|
Kanske något som mjuknar när det blir varmt och går mot fläkten, men blåser undan när du varvar upp motorn. Nisse |
|
| Fläktremmen kan det kanske vara. Den kan börja slira efter ett tag och då låter den så. | |
Gasfot |
Kolla slirlagret i kylfläkten, det kan låta på tomgång om det blivit lite glappt. Enkelt att byta men tänk på att det är vänstergängat! |
|
o= INFERNO |
|
| Hade liknande symptom på min 330 och då var det en sprint till en klaff i insuget som hade lossnat, vilket gjorde att motorn inte fick riktigt rätt lufblandning. Det blev dyrt att reparera men nu går bilen riktigt bra igen! | |
|
330 verkar vara lite olyckdrabbad efter några år... eller är det bara en syn villa ///325/// |
|
|
Tänkte att jag skulle berätta vad det var till sist. Det var spännrullen till fläktremmen som lagret hade börja glappa på. Byte den + en rulle till + rem fixade felet och gjorde mig 2000 fattigare. nrw |
|
|
skönt o få det fixat iaf va? inte kul när bilen rasslar.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.