|
|
|
|---|---|
|
Jag sliter mitt hår i garaget. jag har bytt vattenpumpspackning som läckte och trodde det var anlednigen till överhettningen. nu när detta är gjort blir bilen endå för varm. jag har plockat ur termostat och bilen blir fortfarande för varm. det kommer heller ingen värme inne i bilen. så... Vad ska jag göra? mvh//Fredrik | |
| Tillägg... Det är en 525a -89 12v. | |
|
Du har inte luft kvar någonstans? Eller har det blivit stopp kanske? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
är du säker att inte vattenpumpen är paj å inte bara packningen? kompisen hade samma problem på sin 525a 95a bytte vattenpump sen funkade det. eller kanske topplockspackningen har du kollat oljan, vit rök? ispropp? m.v.h jompa |
|
|
ja precis sitter en luftskruv högst upp på kylarn öppna den fyll på med vatten tills det blir fullt! obs! bilen ska vara igång m.v.h jompa |
|
|
Länk här står det mesta |
|
|
Det är med 99% säkerhet luft i systemet! Jag har skrivit svar på många inlägg hur man luftar 525i 12v. Den är mycket svårluftad och samtidigt väldigt värmekänslig, minsta lilla värmeknäpp och toppen slår sig eller spricker direkt. Det kan också bero på läckage, kolla om det läcker från någon kylarslang eller av värmepaketet eller kylaren. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.