|
|
|
|---|---|
|
Räcker den originala kylaren i en 86 modelle E30 325i til 400+ HK? Om inte, vad rekommenderas? Jag ska bruka el-fläkt som styrs av Haltech'et | |
|
Har sett att folk som åker med lite mer effekt har kylare från e28 ibland? (Tror det) Den är nog lite större iaf. Det är säkert någon som vet bättre dock. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Läste för en stund sen att original kylaren funkar bra! Ska du läsa å lära mycket gå in på www.pure-pf.com! :) |
|
|
hallå... är det någon som har testat dubbla kylare? jag köpte nyss elfläktar till mitt turbobygge, eftersom jag tar bort originalfläkten. i alla fall, men då hängde det me en kylare med fläktarna som jag köpte, och då tänkte jag att man kanske skulle kunna köra med dubbla kylare? Orkar vatenpumpen me det eller blir det bara ineffektivt kanske? jag ska nog testa om jag får tilld det. (kylaren i fråga är från en saab 900 med dubbla elfläktar, plus att den kylaren är ca 8cm bredare än 525 originalkylaren!) /richard |
|
| Mappar man rätt så ska det inte behövas större kylare! | |
|
Mirre>> Är du säker på det? Mer effekt = mer spillvärme, och den måste ju försvinna någonstans eller? Kanske inte spelar stor roll om man kör korta repor, men på bana (långvarigt hög belastning) skulle jag tro att man behöver kunna göra sig av med den extra värmen motorn utvecklar... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| E36 kylare bör räcka | |
|
Sätt dit en Lastbils kylare! :O :D :D :D Länk |
|
svintoleffe |
e30 kylarna räcker långt dom ochså, som sagt mappar man rätt så blir det bra. Iannat fall, så får man väll ge motorn lite mer bränsle, efter som att det kyler en del. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.