AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.097

Kvalite på replika fälgar?

M.
19
M.B
735iA -92
Hej alla!
Strålande sol idag och vägarna börjar torka upp! det är då man längtar till att lägga om till sommardäck, men jag har ju inte köpt dom dära feta sommarfälgarna än som 735:an är förtjänt av.
Bara för att jag inte vet vad jag ska köpa.....
Frågar jag här vad ni tycker är dom snyggaste fälgarna på en e32:a, så säger väl 85% Alpina
ja dom är jävligt snygg, men gud så vanlig.
Beg. märkesfälgar eller nya replikafälgar? det lutar mot nya replikor, men frågan är ju hur kvaliten på dessa är, nån som kan tipsa? finns väl bättre & sämre även där antar jag.
Har sett bilar med den vanligaste AC Schnitzer fälgen fast fusk-split som jag tyckte var grymt snygga, men inte hittat vart man köper dom, nån som vet vad jag menar?
På powerbörsen finns en firma från Jönköping som säljer fälgar, nån som vet kvaliten på dessa?
dom har bla. replika på Breyton Magic Sport, skulle ju kanske passa?
Jag vill ha 17´el. 18´ med 235 fram och 265 bak, det är ju en början.
Tips och råd mottages gärna.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tycker dessa Ac Schnitzer kopior är klockrena på E32.
Länk
Hade själv ett par nya 17" på den senaste 750i E32:an jag ägde.
Fast det skall vara 18", det passar perfekt på E32. 17" är lite litet, och 19" är för mycket.

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk

ingen bra bild tyvärr.

BMW CS #5139
M.
19
M.B
735iA -92
Exakt sådana jag menade, men har för mig att jag sett dom som split, antagligen fusk eftersom vad jag vet har väl aldrig denna fälg funnits som split eller?

li
1.959
liste
535i -89
Hade replikafälgar på min E32: Länk Köpta på Gummihuset.

Kvalitén var OK, men inte överväldigande på något sätt. Tålde vind, regn, snö och smuts bra, men i ett obevakat ögonblick hoppade en hjulbult ur min hand och lyckades göra ett märke på ca 2x2 mm i fälgen, trots ett fall på bara 20 cm.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Exakt sådana har jag som vinter hjul 17tum,har haft dessa i 5 år bra kvalite.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.