AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
464

Hur mycket dyrare är en 728 -96 jmf en 325?

Soton
sugen på en 7 serie, beggad som får kosta max 220.000
svensksåld ett krav och med max 13-15000 mil på sitt samvete...
Hur mycket dyrare är en sjua i driftskostnader?

8 st fabriksnya BMW på 10 år! Livet består av BMW o hockey alena...
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Skillnaderna är inte så betydande att det bör vara grunden för ditt val. Finns väl möjligen en del mer elektronik och tillbehör på en välutrustad E38:a som kan strula.
Tittar man på bensinförbrukningen är min E38:a den som drar minst. Den är också snålare än vad min E36 325 Coupe var.

Så köp med hjärtat är mitt råd. För en E38:a är en underbar bil.
netsix
Det är en ganska liten motor i förhållande på storlek på bil, så jag tror att bränslekostnaden är högre på 728:an än 325:an. Men försäkringen är nog billigare på 728:an. Varför är svensksåld ett krav? Det är såna krav som får BMW handlarna att inte byta in import.
Som sail säger, E38 är en underbar bil.

/netsix
Som netsix säger borde det intressanta vara att få en riktigt fin bil istället för att den nödvändigtvis ska vara köpt i Sverige som ny. Ska bli intressant att se hur prisläget är om tre år...om svensksålda BMW fortfarande är dyrare än motsvarande FIN import (pratar inte om vrak/lik nu).

Jag var också intresserad av att skaffa en 728 när jag köpte min bil...dock var försäkringspremien ca 50% högre än för min 528...konstigt, tyngre bil med samma effekt...kanske något dyrare att laga men ändå...så det fick bli en 528. Detta gör att det borde vara prutläge på 728an!

Simon
Hej !till att börja med så förstår inte jag heller varför Du måste ha en svensksåld bil. Själv har jag de senaste 14 månaderna rattat en direktimporterad E38 som é helt underbar. Den rullade drygt ett år i Tyskland inan den kom hit och har hitintills visat sig vara näst intill felfri.
Nåväl, jag körde en E39 (528iA) förut och den drog ungefär lika mycket soppa (0,85-0,90 på långkörning)som den här gör. Service och annat tror jag är ganska likvärdigt. Låt bekvämligheten bestämma !! Lycka Till !!

Nysse
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Soton, Sala Bil har väl en svensksåld 728:a till salu, Du kan kanske få den till ett bra pris som plåster på såren :)

M-Maker
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.