|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med vindrutespolningen på vänstersida. Det sprutat inget eller väldigt lite där. Jag har lokaliserat felet till fördelning mellan vänster och höger sida. Vattnet kommer alltså i slangen nerifrån motorrummet upp till bakkant på motorhuven. Där går slangen in i en liten vitgrej, "fördelaren", ur den sprutar vattnet som det skall på höger sida, med på vänster finns ett litet hål som vattnet läcker ut ur. Detta lilla hål ser ut som det skall vara där, det finns ett likadant på höger sida, men där kommer inget vatten. Nu har jag plockat på den lilla vita "fördelaren" och tvättat rent den och försöker blåsa luft egenom den med munnen, men det går inte den är tät som en mussla. Är det någon bakventil i den också eller varför går det inte att blåsa luft i den. Spolarpumpen kan ju uppenbarligen trycka igenom vatten, har den så mycket högre tryck. Om det nu är en bakventil, är det den som 'hängt' sig på en sida och sprutar ut vattnet i fel hål? Eller vad kan det vara för fel? mvh /Jörgen Volle Geschwindigkeit speichert Zeit | |
| Det är skitkvalité på de backventilerna. Man får byta varje år om man vill ha tillfredställande sprut på rutan. Och det är ett elände att byta dem... Men de är inte så dyra på BMW. Jag tror de fryser sönder även om man har massa spolarvätska i, eller blir det kalk i dem kanske - jag vet inte... Är det någon som vet om man ta dem från någon annan bil? Annat märke t.o.m? Som funkar bättre, menar jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.