AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.575

färddator e34

har läst här på forumet hur man gör för att installera en färddator.
jag satte in min igår, och det är endast belysningen i den som lyser (dessutom svagt).
har kollat på forumet och kommit fram till att pin 17 ska bryggas med pin 9. men hur gör man det? vet inte vad det betyder.
hehe.
ska jag skarva några av kablarna som ska in i dator månne?
eller ska detta skarvande ske någon annanstans?

ingen som kan svara?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har ingen aning om hur man går tillväga, men som du skriver så ska du antingen klippa kablarna som går till pin 9 och 17, och sammankoppla dem på lämpligt sätt.

Eller så ska du använda dig av t.ex strömtjuvar och koppla en kabel som går mellan dessa kablar.

Det kanske kvittar på vilket sätt man gör?!

//Simon
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
tack för svaren...
jag har nu vågat mig på att sätta i datorn och det funkade bra.

jag undrar nu hur man går till väga för att ändra klockan till 24 timmar istället för 12 timmar. i min manual står det att man kan ställa in det på baksidan av färddatorn, men jag hittade ingen sån funktion.

Undrar även om man kan kringgå problemet att den varnar för -37 grader, pga att jag ej har temp.givaren. Vet inte om jag palla mixtra dit en sådan, så jag undrar alltså om man kan ta bort den funktionen på nåt vis?

Nån som har ett meck-tips på hur man sätter dit en temp-givare annars? samt kanske bild på var kontakten sitter, om det är fördraget.

hoppas på svar på om nu någon orkar läsa igenom allt. :)
ingen som vet?
klockan stör mig ganska mkt, att den bara har 12 timmar. ska det vara så? eller kan man ställa in det.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag minns inte riktigt, men borde du väl kunna göra? se till att klockan visas på skärmen och testa sen med "sr" och diversa andra knappar.

//Simon
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk
Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
205
fredrikb
850CI-93a med M70
Ett litet tips som jag gjorde

Jag tog en vas kniv och skalade av isoleringen sedan lödde jag ihop kablarna men var noggrann med att isolera dom efter lödningen.
Skulle man villa återställa så är det bara att löda loss kablarna från varandra

Oo=[][]=0O
Länk
52
240
525ix
525ix -92
3.0 Csi -75
Ett tips är annars att lyfta baksätet och bygla 2 stift i en lös kontakt intejpad framför "elcentralen"
Närmare info på www.e34.de

Enklare / Snabbare
Mindre åverkan
Bygla via säkring är att föredra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.