|
|
|
|---|---|
|
Vad är lastmåtten på E34 touring resp. E39 touring? Får man in en lastpall med 3 kragar t ex i någon av dem? Vilken är störst? mvh | |
|
Båda med fälda baksäten. E34: 930 x 2000 mm Volym - 1450 liter. E39: Har inga exakta mått men volymen är 1525 liter. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
930mm? Mellan hjulhusen? När jag mätte för ett tag sedan fick jag det till 900mm. Låter kanske inte som så stor skillnad men det kan vara de där tre avgörande centimetrarna. Ofta saknar jag måttet mellan hjulhusen när bagagrummet ska mätas i olika tester. Personligen tycker jag att det är det viktigaste måttet på hela bagaget. Jag skulle bli skitglad om någon kunde mäta mellan hjulhusen på både e39 och e61. Det vore väldigt intressant att veta hur stora bagagen är. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Uppgifterna ovan kommer från BMW själva. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
berg35, jag sprang precis ner i garaget och fick min E39:a till 114cm mellan hjulhusen. Visserligen med linjal, men så fel kan det inte ha blivit :-) /Johan |
|
|
Johan M3: berg35 mätte på sin bil en e34 och alltså inte en e39 därav skillnaden :-) "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Glöm mitt förra inlägg,missförstod dig. Börjar på va lite trött efter en lång arbetsdag :-) "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Fördelen med e39 är att den saknar hjulhus, den är helt slät. /M Min bil: Länk |
|
|
114cm är ju lika brett som i volvo v70. Det är ju väldigt bra. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
| Tyvärr är det inte lika rakt baktill. Retfullt när man får in en stor sak i bilen och så går det inte att stänga luckan för att luckan är snedvinklad...nja inte luckan men karossen. Det är rätt mycket utrymme man tappar pga sned baklucka, speciellt när man lastar resväskor och ölbackar. :-) | |
|
I e39 är det dessutom barnsligt lätt att ta loss lastgardinen och fälla sätesryggarna. Det enda som inkräktar på bagageutrymmet är bakrutans lutning och att gardinrullen är så stor. /M Min bil: Länk |
|
| Hehe här är det telepati :-) Inlägget kom på samma minut. | |
|
Jag blev ändå överraskad över att jag får in våran Emmaljunga syskonvagn, utan att ens ta bort insynskyddet. Men visst, det försvinner en del i och med att rutan lutar mycket. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.