|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Har efter nära inspektion insett att mina nuvarande Bridgestone S03:or är ganska slitna.... Vad ska man satsa på till våren? Ny uppsättning S03:or, eller vad har ni på M3:orna? Tips! :) | |
|
Är alla 4 däcken slut? MVH / Jacob |
|
|
Tjo! Självklart ska du fortsätta köra på S03 orna. Dom och Uniroyal Rainsport är med råge dom bästa däck jag har haft på bilen. Länk |
|
| Blir nog nya S03:or..kollade in testerna & dom håller måttet rätt bra! | |
| Hur många mil fick du ut ur dessa? | |
| Då jag ej kört bilen ännu (nyimport) så har jag ingen aning... :) | |
|
Jag får ut ca 1000-1300 mil på mina och då inkluderar det ett par banträffar om året. Länk |
|
|
Björne, hur är dom i regn? Vill minnas att mina S02:or var grymma på att tränga bort vatten.. |
|
|
Mosse: Kan rekommendera Michelin Pilot Sport 2. Har fått mkt bra kritik från framförallt M5 ägare på M5board som både använder bilarna på s k "trackdays" och vanlig körning. M GmbH använder väl Michelin PS/PS2 som lev. i fabriken om inte annat?! Men det beror på hur aktivt man kör och hur känslig man är som person. Dessutom så om framdäcken är nästan nya kan du fortsätta med S-03 tills dom är slut så du får samma mönster runt om. Blev det för mkt att välja på nu Klas?! ;DD M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Dom funkar kanon i regn. Inga överaskande hjulspinn eller kast med bakvagnen. Det ska vara bra mycket vatten på vägen om dom ska tappa greppet. Det finns ju en bra anledning till att dom sitter orginal monterade på en del Porschar =) Länk |
|
|
Ett tips är att inte ha olika däck fram och bak då M3;an är grymt känslig för det. Jag har provat Michelin Pilot Sport 2 och det är ett bra däck men S03 är strået vassare =) Länk |
|
|
Jag har SO3 på min men har tyvärr inte provkört ännu, tycker Michelin Pilot Sport var kanon på min gamla 3,0. /// mstrutsen |
|
|
Tack för input. Det blir en uppsättning S03 igen, snyggt mönster också! ;) |
|
|
Vad skiljer ett par S03:or mot RE050? Det är ungefär samma pris på dom och tester/utlåtanden visar att dom är jämbördiga. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.