|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Temperaturen ute börjar stiga och vårkänslorna börjar komma igång. Så det börjar bil dax att få ordning på lacken, i och med detta behöver jag lite råd och tips. Bilen som skall fixas till är en Daytonaviolett M5 -94. Den har en hel del tvättrepor samt att det ser ut som någon tidigare ägare polerat bilen med en felaktig metod dvs. ej polerat med cirkulära rörelser utan bara "dragit" fram och tillbaka. Eftersom jag på tidigare bilar jag haft har försökt att polera bort tvättrepor och dyl. har jag insett hur lönlöst detta är enbart mha. handkraft. Jag misstänker att detta ej är något undantag. Så det lutar åt att jag måste lämna in bilen på någon typ av polering. Jag vill ej låta någon firma lägga på något sk. lackskydd el. likanande då jag själv tycker det är roligt att pyssla med. Nu till mina frågor: 1. Vart skall jag lämna in bilen för enbart en polering. Är det någon som känner till någon bra frima i Skaraborg/Jönköping? 2. Jag har pratat med MrCap i Skövde ang. endast en polering. Finns det någon här som kan svara på om det går bra att jag själv lägger på någon typ av hårdvax (ex. sonax hårdvax) efter denna behandling? Övriga synpukter och tips mottages gärna! Mvh. Bjarre | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.