|
|
|
|---|---|
| Någon som vet hur hårda SBP är på att originaltanken ska finnas på bilen? Vet att man inte får ersätta den enligt reglerna om bilen inte reggas som ombyggd men är det något som slås ned på om tanken är bra byggd? Tanken som jag ska sätta ditt har mindre mått än original och är i rostfritt istället för plast men använder originalanslutningar och pumpmodul. | |
|
Det är normalt ingenting som kontrolleras vid en kontrollbesiktning, men om det framgår tydligt att tanken är utbytt och den inte uppfyller kraven finns det möjlighet att anmärka på det... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
-75 å nyare så får man inte byta tank, och är det en besiktnings gubbe som har vaknat på fel sida så kan det gå illa.. bara att åka hem å montera dit tanken som ska sitta... Och nej de går inte att typa om så de går att ha tanken i skuffen.. Man behöver inte vara snygg om man är snabb... |
|
|
TYKE: Vart har du fått -75 ifrån? Och du vet att Jesperado jobbar på SBP va? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Hmm okej, jag blev lite osäker om det är 1975...:( Det har me krocksäkerheten att göra, men om Jesperado jobbar på SBP så kan han nog de...vilket år tal som gäller. Jag vet då en som fick nerslag på att han hadde tagit bort tanken och satt dit en i skuffe, de var en -75a. Man behöver inte vara snygg om man är snabb... |
|
|
Det finns lite olika krav på bränsletankar i bilar. Från årsmodell 1971 ska den vara krocktestad och godkänd. Från årsmodell 1984 får inte påfyllningen finnas i bagagerum eller motorrum. Sedan finns det lite olika regler med olika årtal gällande plasttankar. Det bästa är att läsa direkt i lagtexten... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Men va i helvete! så jag kan inte montera min hemsmidda tank i rostfritt nu då.. Den ska ju ligga i skuffen.. Trode jag kunde de bara jag byggde en riktigt brandvägg, dvs att ingen luft kan komma in från bagagen till cupen. Mvh uffe |
|
|
när jag ringde till en bestekniker ang reg bes på min bil så sa han att det var helt omöjligt att bilen skulle gå igenom men fuelcell i skuffen, även om påfyllningen var på det vanliga stället ! Så jag monterar dit origtanken före bes å slänger tillbaka fuelcellen efter ! |
|
|
MEN JAG HAR JU LAGT IGEN TANKLOCKET! ;D... HMM... nu sitter man i klistret... men.. jag måste ju kunna tanka genom skuffen ner till org. tanken då iaf. Mvh uffe |
|
| Min bil gick igenom en reg besiktning med igenlagt tanklock och en 10l biltema biltank i skuffen. po reg beviset skrev han utbytt tank 25l | |
| vad menar du med registreringsbesiktning? Registrerade du om den? För om den är reggad som ombyggt fordon så gäller ju andra regler. | |
|
wuffe>> Citerar jeppe: "Från årsmodell 1984 får inte påfyllningen finnas i bagagerum eller motorrum." Taskigt läge!!!! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Hehe, skojar du jens!.. Men jag får väl hitta på något.. Får väl bara köra in med catchtanken in till besiktningen, den hamnar ju underbilen ;).... NE, men vafan, de ska nog gå att lösa! Mvh UFfe |
|
|
Dra den till bakom regskylten... som på gamla jänkare ;-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.