|
|
|
|---|---|
| Är det något som man ska tänka på när man ska byta förardörren på e34:an? Något som kan vara riktigt krångligt? Och visst finns det bara en sorts dörr också? Ja tänkte så att det inte är olika passform på dom. | |
|
Hela låsmekanismen har ändrats vid ett tillfälle, men den kan flytta över ifall den skiljer. Även infästningen av dörrstoppen i karossen har ändrarts, men jag tror du kan använda den du har oavsett urförande. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| dörrarna är från samma årsmodell så då borde det inte vara någon fara alltså | |
|
Då är allting precis lika, utom möjligen elhissar/vev? Men allt går ju att flytta över. Det du ska tänka på är att skimsa dörren så den hamnar i rätt läge. Bakom dörr-gångjärnen sitter det ett antal brickor/skims som används för att justera dörren så den hamnar rätt då den är stängd. /Per |
|
|
Kolla så att det sitter samma kabelstam i dörrarna, det skiljer om bilen har minnesspeglar/stolar och eventuellt även larm/elhissar. Om inte, så får du flytta med den. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| nä ja har elhissar och det satt elhissar i den som ja ska köpa, jag kommer fåf lytta över all elektronik antagligen eftersom de endast var själva karossen som jag skulle köpa. | |
| är det samma dörr ifrån e34 sedan som touring? | |
|
Ja, framdörrarna är samma. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| bra bra! | |
|
Har hjälpt en arbetskamrat att en bakdörr på sin E34:a. Någon som har ett bra tips på hur man får dörren i rätt läge igen? Någon märkning efter de gamla gångjärnen finns tyvärr inte kvar och hur vi än gör så sticker bakre nedkant ut ca 8mm och främre nedkant går för långt in. Går inte att justera bort, dags att börja prova med schims eller? nr 11 på Länk. Eller finns det enklare sätt? Z-motor |
|
|
Kan ju svara själv då i brist på annat: två domkrafter plus några nr 11 shims och tålamod så var fixat. /Z-motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.