|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tycker det börjar bil jobbigt att behöva sätta på och stänga av ljuset hela tiden. Så jag undrar om man på något enkelt sätt kan bygga om systemet så att det blir som en "vanlig" svensksåld bil. Bilen det gäller är en M5 3,8 -94. Mvh. Bjarre. | |
|
Två lösningar: Länk Länk Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Får man halvljusautomatik om man byter ljusomställaren mot en som suttit i en sv-såld bil? | |
|
Diod-varianten är inte att föredra enligt mig. Jag körde med dubbla 5 amperes dioder, men ändå blev de för varma och kortslöt med brusten säkring som följd. Jag mätte upp strömmen genom dioderna till 5A, det alstrar mycket värme som inte jag skulle vilja ha bland alla kablar inne vid instrumentet. Enligt vad som kommit upp tidigare på forumet så funkar det tyvärr inte att bara byta strömställaren mot en som suttit i en svensksåld bil. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Det som skiljer på bil med halvljusautomatik är att den har en annan strömbrytare samt en diodkoppling. Jag har som plan att göra om min E32 enligt detta, men tid är som vanligt en bristvara... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.