|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag har märk att det ej "plingar" när jag får felmeddelanden på checkcontrollen. Eller skall det ej "plinga" när man tex. öppnar dörren när man kör? Det enda som händer är att det kommer fram ett meddelande i checkcontrollen att dörren är öppen. Jag tror att jag har hittat högtalaren till "pling ljudet" det satt i alle fall en liten högtalare ovanför kopplingspedalen som det gick in två kontakter i, den ena med 3 st sladdar och den andra med 2 st. Okulärt såg denna ok ut. Kan man prova om den fungerar på något sätt ex. med ett vanligt 9 v. batteri? Vart sitter säkringarna till denna högtalare?, har kollat i säkringsboxen till vänster i motorrummet men där ser alla säkringar ut att vara ok. Jag kan ingen tyska så jag kunde ej reda ut vilken säkring det kunde vara. Finns det någon som har en översättningstabell till säkringarna? Är det någon som har en idé på vad felet kan vara? Mvh. Bjarre | |
|
Förmodligen är det gong-gongen som är sönder. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Erikw: Med gong-gongen menar du då "högtalarmojängen" ovanför kopplingspedalen. | |
| Är det samma till alla E34 bilar med stora färddatorn? | |
|
Det ska vara samma till alla, min var trasig och den jag köpte på skroten kom från en M5:a. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Ja. Samma på åtminstone E32 & E34. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har nu precis varit ute på skroten och provat en som har setat i en 525 tds, den hade samma nummer. Men det fungerar inte i alla fall. Det skulle ju kunna vara så att den var trasig också... Går det på något sätt prova gongen med ett batteri el dyl. för att se om den är hel. Vad kan det annars vara för fel? Säkring? Har kollat i säkringsboxen i motorrummet men alla verkar vara hela. Är det någon som vet nr. på den säkringen och vad den går till för mer saker. Mvh. Bjarre |
|
|
Bjarre fick du fart på gong-gongen ? har samma problem med min. _______________ BMW 740iA Länk |
|
|
Hej Blomman! Den fungerar felfritt nu, jag köpte en gong-gong från en annan skrot och sedan dess har det fungerat perfekt. Det är nog ganska vanligt att dessa går sönder så om du åker till en skrot kolla den innan du köper den och om det ej fungerar prova med yttligare en annan. Mvh. Bjarre |
|
|
Oki då ska jag göra de. Tack för svaret =) _______________ BMW 740iA Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.