|
|
|
|---|---|
|
Nån som har nåt enkelt bra tips på hur man håller aluminiumen snygg i bilen. Den har en tendens att bli flammig. Ozz | |
|
Antar att det är fettfläckar,polaren fick det i sin 530i. Fönsterputs fungerade där. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Plockade bort min aluminium inredning och rengjorde först med sprit för att sedan rengöra med bilpolish och lade sedan 2 lager metalic vax. Funkar kanonbra. | |
| Hej, Aluinredningen blir lätt både fläckig och dammig. Jag använder Armour All för rengöring och polering av all ytor invändigt och får kanonresultat. Armor All skyddar också mot nedsmutsning. Finns i två versioner - matt och glansig. Finns att köpa på de flesta välsorterade bensinstationer. | |
|
Tackar för det, testar nog Armour, verkar lätt och smidigt ...lite lat :-) Ozz |
|
|
- Rogge. Vilken Armour All skall man ta? Matt eller blank? Alu-panelerna ser ju coola ut när de är rena men de är ett skit att hålla rena. Mvh / Micke R |
|
| Jag brukar bara köra med de där tvättlapparna man får på Statoil vid biltvätt, det tycker jag funkar rätt bra.....tills nån börjar fingra på listerna förståss ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.