|
|
|
|---|---|
| Skall byta ut bussratten som sitter i m3 94 till den nyare 3 ekrade m3 ratten. Köper begagnat, antingen från en 97.98 eller 99 alla är m3or såklart. alla tre "rattarna" ser likadana ut men vet ej om de är samma. Passar dessa till min m3 94? Tacksam för hjälp. | |
|
hej! i min m3 cab 94 är det byt ratt tror jag! är det en sån här ratt du vill ha i?? |
|
| Japp det är den ratten =) SNYGGT! Ja då passar det väl då.. bara att köpa... Tack för svaret mange! | |
|
Jag ska oxå byta till sån ratt. Har du fått tag i nån pelle? Isåfall vartifrån? Och för hur mkt? |
|
hampe m3 |
även ja hade buss kringlan i min m3, svängde in på Bmw o frågade vad som behövdes + vad det skulle kosta att byta till den 3 ekrade sport ratten eller den nya bulen, svaret ja fick va att allt skulle behövas byttas ladning mm pris 8500 om ja inte mins fel, hur som helst så köpte ja ett supersprint sytem o en mommo ratt (utan nav) för samma peng.. dyrt va det.. |
|
Stopp och belägg, ratten passar inte rakt av. Systemet gjordes om till -95:orna. Jag har gjort en konvertering på min 94:a och det är väl inte jättesvårt, men ingen barnlek heller. Det involverar en del skarvande av kablage till tuta och airbag, och även borrande i materialet bakom ratten. |
|
|
Nej, jag låter bli att byta till den ratten. Bildemonteringarna tror ju att m3 delar är värda sin vikt i guld. Sen när det inte passar rakt av kan det kvitta. Får leta vidare eller stå ut med bussratten. Tack för alla svar! |
|
| Ingen av de rattarna är väl snygga! Om man ändå ska byta ratt och slänga iväg massa pengar så varför inte byta till ratten från en M3 E46 eller nyare M5 E39 efter 2001? | |
|
Manges ratt är grymt snygg. Blir det affär med den M3 -94 jag har på gång kommer jag slänga in en sån direkt. Kan i så fall göra en GDS guide med rattkonverteringen i och med att jag gjort en sådan konvertering innan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.