|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp:) Satt och sökte lite på forumet angående fjäderbensstag. Till saken hör att jag har en 540 med m-chassie och nu undrar jag om ett fjäderbensstag skulle kunna göra bilen stabilare i högre farter. Upplever att bilen är mycket stabil om man jämför med en 540 utan m-chasie, men ändå. Gör det någon skillnad eller är det onödigt? Om jag skulle investera i ett sådant är det aluminium eller stål som gäller? Nåt speciellt märke? Är det nåt som kan slita på bilens övriga delar om man har ett sådant monterat eller är det kanske tvärtom? Kom gärna med erfarenheter:) Vh/Kermit. | |
|
För en normal gatbil - tillför ett fjäderbensstag på E39 endast en visuell uppgradering. grundkonstruktionen har inget behov av förstärkningar. men det ser ju "fett" ut :-) Själv har jag ett aluminumstag från Wichers Sport - snyggt - lätt - passade perfekt. |
|
|
Lyfter trådan:) Någon annan som har några synpunkter/erfarenheter? Vh/Kermit. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Eftersom 540IS har en av EUs snabbaste E39or så misstänker jag att hans referens är rätt bra, han behöver säkert ett sådant stag, men knappast "jag", det tillför nog inget för normalbilisten, men det ser som sagt läckert ut och har någon nått positivt att tillföra som normalbilist så vore det interessant. En sänkning med 3 cm och Bilstein sprint ger annars ökad stabilitet vet jag. Men också en en icke önskvärt komfortskillnad ///MVH Hasso Länk |
|
Jo ja tackar, 540is bil verkar inte lite kraftig:) Har man gjort så mycket på en original 540 så borde han om någon veta. Kanske blir ett wichersport fjäderbensstag till våren ialla fall, vem vet:) Hasso: Eftersom min bil redan är sänkt pga. m-chassie så känns det inte riktigt motiverat att sänka ännu mera. Men tack för tipset:)) Tack för era erfarenheter. Vh/Kermit. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag körde Askens Krutis som hade M.chassie som standard,men gjorde ovanstående sänkning, det blev rena go-carten i allafall så mycket som det kan bli av ett 400hkr skåpbil, men det kändes inte trevligt i ratten så fort vägen var dålig,rejält stötigt.18"hjul Jag var van vid vanliga 528ans M.chassie med 17".528an har ju en bättre 50-50 viktfördelning och understyr inte som 540. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.