AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.996

M6 och Alpinareportage från Geneve

Sida 1 av 2
Länk

Mer icke BMW relaterat men Koenigsegg relaterat kommer när tid medges..
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Fy tusan så vackra! :)

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department...
Fina bilder Gustav!

Tyvärr gillar jag inte M6, hoppas den är snyggare i verkligheten än på bilderna. M5 E60 är en verklig skönhet! Är folket på Alpina färgblinda? Men snyggast var den gammla CSL:en.
M femman: håller helt med dig. Gillar M5 mer än M6. Bruna var itne så vackert i B5 Limo, men det vit blåa var helt OK. BMW färger :)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Inredningarna i Alpina bilarna var ta mig f*n det fulaste jag sett!
I övrigt mycket fina bilder, själv gillar jag M6:an, klart rå bil!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Alpina-inredningarna var ju underbara. Möjligen undantag för inslaget av blått skinn, vet inte riktigt vad jag tycker om det.

Gillar också M5 mer än M6. Är inte något fan av M6:ans fälgar, det känns som att de är ihophasplade i sista sekund... Men bilen ger ju ett brutalt intryck. Ska bli kul att se i verkligheten...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
V12 LeMans
hehe , som tur är så finns det ju alt. klädsel även till Alpina-bilarna . De har väl valt färgkombination för att dra till sig uppmärksamheten eller för att visa att det finns som alternativ för de som vill ha uppmärksamhet (typ Herr Lagerfeldt å Co), misstänker jag .

Har personligen väldigt svårt för ljusa skinnklädslar(är ju väldigt känsliga vid vardagsbruk) även på M-bilar . Är väl lite konservativ och föredrar svart skinn eller mocca .

som jag skrivit i tidigare inlägg på forumet , ska bli intressant med en duell mellan M5 och B5 m a p prestanda , acc. och varvtid runt Ringen och Hockenheim kleiner Kurs .
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Abbe: om den inredningen var den fulaste du sett, då har du inte sett mycket i världen min pojk..
Fruktansvärt läckra bilar, allihopa! E90:n från BMW Individual, de underbara Alpinabilarna...blir inte bättre än så! Svårt val... B5 eller M5...jag hade nog valt Alpinan...i touringformat :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
li
1.959
liste
535i -89
Ååååh! Man blir tårögd av all skönhet!! Alpinorna är verkligen underbart klassiska!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
rightnow, det kanske är så, smaken är som baken som tur är, skulle vägra köpa en bil med den/de inredningen, gubben!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Fina bilder!
Vad är det för pryl som sitter i fronten på Individual E90:n, under nummer plåten? Ser ut som nån slags sensor, aktiv farthållare?

Fantastiskt läcker inredning på B5:orna annars, speciellt den bruna/vita. Skulle inte sitta fel alls. :-)

/Micke
Aktive Cruise Control är det. Kom först på E38 7-serien.
Underbara bilder och bilar, måste dock medge att akterpartiet på M6 är något svårsmält :)

E90 är riktigt snygg, Individual snyggast och Alpina vackrast :)
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Grymt sköna bilder.

Själv anser jag nog att M6:an är bland det snyggast som rullat ut från BMW:s fabriker på senare tid. Hade valt den före M5:an i vart fall.
m6:an ser lite konstig ut bak men den är klart en fin bil..tänk er en b5 kombi med 5personer i som drar ifrån en ferrari kring 300km/h....fan vilken bil asså
Skrev ihop om Koenigsegg CC-R också:

Länk
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Läckrast var B5 sedanen. Vilken inredning, underbar

Med Vänliga Hälsningar
Jonas
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Vad är det för lampa som sitter under reg-skylten på E90 330i'n?

------
Länk
Länk
Grodan: Svaret finns 6 inlägg tidigare än din fråga här i tråden. :-)

/Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.