|
|
|
|---|---|
|
Kollade runt lite idag på två "mackar",mest för att ha lite att jämföra med när jag kollar runt på div biltillbehörsaffärer nu på Måndag. Ok/Q8 skulle ha 798kr för ett 66Ah batteri till min M535:a. Statoil ville ha 685kr för ett 62Ah batteri... Tyckte nästan att det sistnämnda var riktigt billigt för att vara på en Mack,visserligen något klenare beställt med Ah men iaf. Blev lite snål ändå :) Så jag kollar vidare på förhoppningsvis ännu billigare ställen i morgon.. Mvh Janne. | |
|
80ah för jag tror det var 680 spänn på en biltillbehörsfirma. Dock köpte jag det med lite rabatt + att momsen försvann spårlöst, så jag tror att det skulle ha gått på nästan 1000 spänn.. Således verkar väl de priser du angett ligga på en ganska normal nivå. Skall du ha det till att starta någon av bilarna du har listade kanske ett starkare batteri är att föredra dock.. |
|
|
OK! Det är till min 535:a. Visst,skulle inte säga nej till ett låt säga 90Ah batteri eller så :) Men jag har klarat mig på ett 66Ah tidigare(OK/Q8 faktiskt! :))... Och om inte jag misstar mig så blir ett dylikt batteri rejält mycket dyrare.. Mvh Janne. |
|
|
Jag bytte batteri ( 90ah) i m5 i sommras och jag köpte det hos rolf ( ersboda bilservice ) jag tror det kostade 1100 kr mvh lars |
|
| Turbostart 12/16v 2500:- super sjysst i alla väder =) | |
| Köpte ett 90 AH på batteridepån för 895spänn! | |
| 400:- biltema. m5:an startade utan problem i -25C. Kör mest på sommaren annars och då funkar det bra. | |
rsarits |
Biltema och Micro har mycket bra priser på batterier, Micro har fö 3 års garanti också. |
|
Hej igen! Köpte 62Ah batteriet på Statoil...670 spänn blev summan till slut. Hoppas att det inte är alltför "klent"..Jag har ju inte någon effektslukande extrautrustning direkt så jag får hoppas att det fungerar som det är tänkt :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.