|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var på båtmässan idag och hittade en obromsad släpvagn. Enl säljaren så skulle det stå hur mycket obromsat man får dra i reg papperna men inte vad jag kan hitta. Tjänstevikt 2000kg totalvikt 2510kg max släpvagnsvikt med B kort 990kg Frågan är: Får jag dra en obromsad med totalvikt 750kg? som vanligt är jag tacksam för svar! Automat är bekvämt men helst med V8 muller | |
|
I de fall det finns begränsningar för vikten på en obromsad släp står dett i fält 71 på registreringsbeviset, i annat fall är det den maximala släpvagnsvikten som begränsar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ok.. fält 71? Jag har gamla typen av regbevis och hittar inte fält 71 på min gamla volvo som har nya typen av regbevis finns en ruta för obromsat men den är tom... Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
|
Fält 71 heter det internt, jag vet faktiskt inte vad det står på registreringsbeviset som skickas ut. Det är fältet längst ner med all information som inte passar i rutorna där uppe, kanske heter den just "övrigt"? Finns det en speciell ruta för obromsad släpvagn och den är tom gäller den maximala släpvagnsvikten även här... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag tror det har funnits nån bilaga med såna detaljer men den är borta... Har även kollat på vv.se på mina fordonsuppgifter men inget där heller. GAAAHHH! Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
| Är det inte så att bilar före -96 får dra halva tjänstevikten obromsat nuförtiden? | |
|
Man får dra obromsade släp i 80 km/h om släpet stotalvikt är MINDRE än halva bilens tjänstevikt dock max 750kg ( dvs "lätt släp") är släpet tyngre är det 40 km/h som gäller (och som sagts innan: vissa nyare bilar KAN ha olika max vikter för obromsat resp. bromsat släp står inget gäller max släp vikt) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.