AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.529

nu är v12àn ÄNTLIGEN klar,..

Visa användare
133
Dressa
850i -91
nu är bilen klar rakt igenom,synd bara att man är funtad på det sätt att man letar nya objekt så fort ett blir klart..
slutligt recept..
total renoverade toppar med nya allt.
nya kolvringar och kontrollerade lager+vevaxel
modifierad till manuell växellåda
med ford 11 tums gigant koppling och tryckplatta
modifierad m5 getrag 260 med kappad sprängkåpa och omsvetsad för att passa motorn,modifierad elektronik för att inte sakna gammla automaten.kopplings hydraulik från mercedes och bmw,moifierat spakställ från e34,modifierad mellanaxel och bytt bakaxel till m5 diff,repade bromsar runtom,nya sportstötdämpare med sänksats.renoverad framvagn .div stereo installation..
omdöme,,tycker att bmw v12àn går ruskigt bra med manuell,vridet är enormt redan vid låga varv och bilen drar lös i 100km/h på tvåan vid fullgas...känns som man gjort nåt i vinter mer än att sitta hemma...

Dressa
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Hehe, har man lite tid att slösa så varför inte =)

Bilder?
Visa användare
133
Dressa
850i -91
har konstigt nog inte knäppt bilder då jag lika konstigt inte har en digitalkamera,men jag kan knäppa lite på jobbet och lägga in en länk,fast den ser ut som vilken 750 som helst bara att det sitter en manuell spak i bilen,
glömde skriva att den fick lite nya chips också,och dom är varken från OLW eller estrella,utan MTECH II chips..

Dressa
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
najs!!!!Skulle vilja veta lite mer om växellådsbytet.Sugen på att få manuell låda i min utan att behöva köpa en 850 csi låda a 40000kr begagnad.Vad fick du göra med elen till lådan för att lura den?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Synd att du bor så himla långt upp, för annars hade du kunnat komma ner till elmia mässan till påsken och vissat upp bilen!

MvH Bmw 4-ever
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Det var som fan, Fränsta, finns det 750´s där. Gick några klasser över dig i skolan o kommer ihåg lite lätt att du var ett litet busfrö då. Tagen sitter kvar ser jag. Hälsa syrran din(Petra). Skulle va kull å åka med dig när man är hemmöver nån gång.

MVH Ronny.

Visa användare
133
Dressa
850i -91
kan meddela att mitt första koncept med 728 växellåda och lamell från bmw 730 inte höll nå vidare bröt sönder både lådan och lamell ganska fort..bestämmde mig snart för att vara mer seriös och detta däremot är byggt för att hålla..

RonnyL .ska hälsa från syrran...
ps,min är enda 750ìn som jag sett häruppöver,så det finns ju en iallafall...
Kan bara säga att jag är grymt imponerad! Önskar jag hade lite talanger till sådana saker. Tyvärr har man tummen mitt i handen och blev överlycklig när jag klarade att byta min ratt:S!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
133
Dressa
850i -91
Länk

slå en titt..

Dressa
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Kul bygge! Jag är klart impad! Har besiktningen nått att säga om det hela?

Måste kännas tungt att sälja innan man knappt börjat slita på den, eller?

//Magnus
Visa användare
133
Dressa
850i -91
kör bilen dagligen,så jag får åka så länge jag kan...
sen vet man ju inte,kanske ingen som vill köpa den...

men jag tror nog jag hinner"slita"lite ett tag iallafall...

Dressa
Vill haaaaa!!!!! Ingen som vill köpa min audi 100, haha!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
133
Dressa
850i -91
som jag misstänkte,,även denna 750 nästintill osäljbar här uppe,,hadde jag bott i typ stockholm så vore den såld första dan..
många som mailat därifrån..

Dressa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.