|
|
|
|---|---|
|
En slang går från insuget in till kupen vid förar sidan fäst på ett plast pryl med något typ av filter Vet någon vad det är för slang & funktion? Bilen 520i 86 | |
|
Det är inte den som har med värmereglaget å göra? Någon slags termostat. Sitter på panelen ovanför pedalerna !? Men går den värkligen till insuget? //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Ja den går till insuget Sitter inte på panel utan under på den kåpa som täcker ratt stången och pedaler som man skruvar bort för att komma åt kablarna |
|
|
Jepp, den jag menar. Den tillhör ventilationen. //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Vad är funtionen på den ? |
|
|
Vet ej :( //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Ok tack i alla fall Mvh Janne |
|
|
Slangen är till för att suga luft förbi en tempgivare till kupevärmen. Denna tempgivare sitter nere vid vänsterdojan och känner av kupetemperaturen så att den inställda tempen hålls. |
|
|
NJA! Inte riktigt, vad jag vet så är det till ekonomimätaren! Mäter alltså vacumet i insuget o beräkna sedan med hjälp av luftmängdsmätaren bränsle förbrukningen! *MORE POWER* |
|
|
Jag tror nog på Pontus. Läste Bmw tidning från England att man skulle blåsa rent det lilla skumfiltret i den mojengen om man hadde problem med värmen i kupen. //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Ska ta o kolla på min ETK skiva så får vi svar! *MORE POWER* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.