AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
997

BMW 320 (E46) -02 Pris ?

Hej

Hoppas någon kan hjälpa mig att värdera en BMW 320i -02...
Jag har hittat en som jag är intresserad av och vill ha lite vägledning angående priset.

Den har:

Komfortpaketet, Pluspaketet, Svensk Såld, Full Service, ca 10000 mil, 17” Alufälg sommardäck (bra), 16” Alufälg vinterdäck (bra), Dragkrok, Motorvärmare, mm

Bilen verkar vara i bra skick. Betyg en 4 av 5 möjliga.

- Värde ??? Samt vad kostar "Stora Servicen nr II" som snart är på gång antar jag. När brukar man göra den ???

Tacksamm för svar
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Kanske 160' från privatperson...

BM
47
BMWbomi
320 sedan -00
Serviceintervallerna är på 2500 mil men det beror på körsättet också.Insp. 2 brukar komma vid 10000mil om man kör normalt och kostar runt 4900 kr. På min (2liters) var det så mycket. Tänk på att vissa delar brukar man även byta ut tex bromsklossar+skivor ,går på 3700kr och om de bakre ska bytas så höjs priset med 3000+kr.
Tack för hjälpsamma svar!

160' hos privatperson verkar lite i överkant då jag har hittat en hos en seriös och etablerad bilförsäljare för 159'. Då ingår även garantier och bilen är nyservad. Kanske ska slå till på den ???

Åsikter ???
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
Jo, 160' är något i överkant. Det är inget speciellt i utrustningsväg men det är ändå ok utrustning. Kan du komma ner runt 150' känns det ok, även om jag kan tycka att det är lite många mil för att vara en 02:a...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.