|
|
|
|---|---|
| har en e30 cab, men har inga nackstöd bak undrar ifall man kan sätta dit det själv.Var det tillval med nackstöd eller? | |
| Ja, du kan sätta dit det själv. Ta bort ryggstödet och du ser att det finns utrymme för nackstöden men du måste sätta i hylsor och alla delar i ryggstödet innan nackstödet ska på. Vet inte om det var tillval men troligtvis för jag har det inte heller i min bil och vill inte heller ha det då det inte fyller någon funktion på e30 cab mer än det kosmetiska. | |
|
jag funderar på att sätta dit nackstöd bak på min cab just för utseendets skull, tycker att bilen ser ''viktigare'' ut då :p men jag har ett par i tyg så jag måste fixa skinn på dom innan =( ___Piff___ sex är bra, sex har jag under huven på min bil =) |
|
| kan man ta nackstöden och hylsorna ifrån framstolar är det samma som bak eller. | |
|
Det borde vara samma tycker jag. Titta på bilderna på länkarna... Länk Länk Nackstöden fram är till sprotstolar och kan skilja. |
|
|
Det finns komplett monteringsats med hylsor för nackstöd bak till e30. Kostar ett par hundralappar på BMW. |
|
| Hmm det där med nackstöden är kanske inte en dum idé om man som jag har spruckna sömmar på toppen av ryggstödet. Skinnet är så torkat att det inte går att spänna ut och laga så kanske ett nackstöd skulle göra susen, men i så fall får det bli tre stycken för det är i mitten det ser fult ut :) | |
|
Stout: det där med spruckna ryggstöd är tyvärr vanligt på e30 cab med bisonläder. |
|
|
Jo, jag vet och det är pga UV-strålar tillsammans med vatten/sol som gör att det förstörs. UV-ljuset torkar ur lädret och ska man försöka sig på att tänja ut det igen så spricker det sönder. Därför är det viktigt att ni som inte har förstörda ryggstöd, smörjer in dem noga med UV-skyddande creme. |
|
|
Hittade denna gamla tråd efter lite sökning. Bra ide med nackstöd bak... Nu till problemet. Jag har en e30 cab med svart läder och sportstolar. Tyvärr verkar det omöjligt att hitta begagnade nackstöd i svart läder. Finns det några nackstöd från någon annan BMW modell som kan passa till E30? Eller måste man köpa några i tyg och försöka hitta någon som kan klä om dem? |
|
|
Hej! Går lite i samma funderingar fast jag har inte skinn i min tyvärr. Att klä om dem själv är nog inga problem om man inte har tummer mitt i hand. Kan nog bli lite svårt att hitta ett skinn som matchar exakt i färg, iaf. om man är petig. Berätta gärna hur det gick. |
|
|
Jag har ännu inte hittat några nackstöd i skinn till E30. Finns det verkligen inga andra modellers nackstöd som kan passa till E30? Om det finns det så ökar ju möjligheterna väsentligt att hitta några i svart skinn. Nackstöden behöver ju inte vara exakt lika. Det viktigaste är att centrumavståndet mellan fastsättningspinnarna stämmer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.