AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
571

Ang. Tomgången

Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
Hur ska bilen startas om man haft batteriet ute nu över vintern ett antall gånger(har flyttat bilen) ska man starta bilen och vänta några minuter eller hur gör man, den har väll tappat sina värden eller, idag så startade jag den och den hoppa mellan 1000 1500 varv var 2 sekund, sen när jag lyfte locket på ventilkåpan gick den ner igen verkar som övertryck eller, tacksam för alla svar

E32:Länk
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jag är lite tveksam till att våra gamla pjäser lagrar några data i boxen, jag har iaf inte märkt nått av det iaf utan den går normalt direkt tycker jag..?

Jag skulle nog börja med att kolla om gasspjället stänger helt och att givaren där klickar när det stänger.

Vad händer om du startar den och ger lite lite gas? Slutar den gå upp och ner i varv och stabiliserar sig på 2000 rpm eller nått?

//Magnus

vet inte hur det är med bmw, men hade en scorpio förut, som blev utan bat, den fick pissig tomgång jäkligt länge, fick typ "köra in " den, sen efter några dagar gick den bra igen, typ som den tappat minnet och var tvungen att ställa in sej igen..

//Danne
Länk

Länk
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
944_Driver: När jag gasar så läger han sig po 1500 sen hoppar den igen, tycker det är skumt men an sak jag markt oxå e att det gula reläet är varmt, vad går det till har hört lite om ett gult relä på bmw som kan spöka????? sen har jag problem med mina torkare får väll kolla huvudsäkringen

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Motronic tappar minnet, så det är fullt normalt att tomgången pandlar.

Det är inte fel att göra en "reset", ibland kan det göra underverk på motorn.

Vilket gult relä menar du?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla här: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
tror det va relä 7 men det är ju park.reläet. sen skulle jag gärna vilja ha en beskrivning av dem relä som sitter under sätet där RM och GM sitter??? reset: menar du koppla bort batteriet i typ 10 minuter?? tack för svar oxå

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.