|
|
|
|---|---|
|
Är det någon av er som satt dit cold air intake? Beställde en sats från K&N, men jag kan inte se var jag ska dra slangen ner till spoilern. //Dahlskog | |
| k&n kitet är till höger styrda bilar och då finns det inte plats på vänster styrda bilar | |
|
Vad är det du menar som sitter i vägen för vänster styrda bilar och inte höger styrda. Vad jag kan se är det inget som har med styrningen att göra. //Dahlskog |
|
|
Hur är det gjort på din bil Z3c 4ever? Såg i din presentation att du hade K&N kit 57. //Dahlskog |
|
|
jag har också ett k&n 57 kit, om men tittar på bilden med instalations anvisningarn så ser inte det motor ut rymet ut som mitt Länk jag har inte använt slang stumpen som var med |
|
|
Dahlskog: jag hade cold air intake från D&W innan ESS fick vantarna på bilen. Inga problem. I dag är min filter nersänkt under kompressorn precis bakom dimljuset. Det är rätt svalt där men inte idealiskt. Jag har tänkt mig att byta bort dimljuset mot mindre för att få mer luft ditt men Magnus snygga dimljusinsats passade tydligen inte på min front. Än så länge har jag inte angripit "problemet", just nu är det smågrejer i coupen jag har ägnat mig åt. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
En fråga... Finns det någon vits med ett K&N Cold Air Intake när det sitter så pass långt upp i motorrummet? Drar den inte i sig en hel del varmluft? Mvh Tobias |
|
|
som jag tycker så käns det som den går bra tills motorn blir varm sen blir det ingen skilnad men det är min åsikt vad tycker ni jag funderar på att byta front och flytta ner filtret lika som Z3c ever . men då blir det utan dimljus bara nät |
|
|
Jag får hitta på något sätt att få ner slangen till spoilern, måste gå om man funderar lite. Såg några bilder på nätet där dom hade satt filtret i det hålutrymmet som sitter framför vänster hjulhus. //Dahlskog |
|
|
Tobias, Den cold air intake jag hade ledde filtret åt sidan mot fjäderbenstornet och lite neråt och hade gummivaderade paneler som skärmade av mot motorn. jag tror att det var rätt effektivt. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.