AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
833

Bakvagnen skakar

Su
554
SunKi
325i -92
Har ett skummt problem på min 325:a, när det är halt ute, och jag drar på lite gas på 1:an eller 2:an så att hjulen spinner så känns det som hela bakvagnen hoppar upp och ner, händer långt ifrån alltid när man gör så, har hänt några gånger bara.. vad katten kan det vara? Just haft bilen inne på ett kalas på 5 lakan, inte sååå sugen på att behöva lämna in den igen :/
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För låg växel och för mycket gas?:)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Hejsan....

Om bilen strudsar när du spinner vid gaspådrag är det säkert bakvagnsbussningarna som har gått....Jobbigt att byta själv....Kostar 1500 på bmw för en E30.

MVH

Johan
Grusse
Jag tror inte det är bakvagnsbussningarna, du får den effekten som du förklarar om hjulen börjar spinna och du inte har tillräckliga varv. Prova att gasa mer när det skakar och hoppar så ska du se att det slutar.
powsgli
Kan också vara dåliga stötdämpare.
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Har lika på E28:an jag åxå...
Men det är om man drar lös den på asfalt som den hoppar...

//Cosmos
E28 Registret # 160
Su
554
SunKi
325i -92
Hmm, många olika svar.. men alltså.. hmm, för lite gas? Vet jag inte om jag tror på, inte för mkt heller... bavagnsbussningarna mer då, har bytt ena för några månader sen, kanske är den andra då :)
Du får lite hjul hopp:)
Det behöver inte vara nåt som är trasigt för det.
Det blir resonans i fjädringen, vet inte hur jag ska uttrycka det riktigt.
Anledningen till det kan vara många, det har med dämpare, fjädrar, däck, tillgängligt grepp (vått eller tort t.ex.) och hastighet på hjulen att göra. Finns alltså inget givet svar på exakt vad som orsakar det.

Det enda av det man kan ändra på när man kör är ju hastigheten på hjulen, det är därför mer (eller mindre) gas kan få det att sluta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.