|
Sida 7 av 16
|
|
|---|---|
|
Om inte deras bästa tekniker kan ordna ett däck som klarar av F1 hur vet vi då om deras vanliga däck klarar av våra låga krav. Man behöver inte skälla ut Svenska Michelin utan bara på korrekt Svenska säga vad man tycker om deras agerande vilket är urdåligt enligt mig. Det bästa som än så länge har hänt under loppet var när Ferraris ena förare säger att dessa däck håller utan problem 100varv till snacka om reklam för bridgestone. |
|
|
Angående poängen>>>Borde ju räknas iom att alla startade.. Mvh Janne. |
|
|
Poängen kommer att räknas eftersom alla bilarna kom till start. De valde ju själva att bryta loppet när de efter formationsvarvet sedan gick i depå. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Liste: Formationsvarvet räknas, bilarna är klassifiserade. Iaf om jag tolkat reglerna rätt. |
|
|
Starre - har PilotSport dugit åt oss förut så gör det det nu också. :) Janne - men har loppet verkligen STARTAT när Michelinbilarna kör i depå? Starten går ju efter formationsvarvet, eller hur? Enligt amerikanska källor har Bernie Ecclestone lämnat banan. Undrar hur han känner sig...? |
|
| Acey - okej, jag litar på dig. ;) | |
| Bedrövligt!!!!!!!!!!! | |
|
Intressant samtal med "Påven" nyss. Jag håller helt på FIA och Ferraris linje. Flåklypa |
|
|
Nu verkar det ju vara mer politik än bara själva däcksfrågan som orsakade denna bojkott. Till exempel så finns det ju ett rykte om att FIA redan bestämt sig för att bara köra med endast en däcks leverantör (Bridgestone) från och med nästa år. Och sedan är ju övriga stall irriterade över att Ferrari redan skrivit på nya avtal med FIA där de garanteras enorma summor. Så bojkotten har flera olika politiska orsaker eftersom man är missnöjda med hur Formel 1 styrs idag. /RS2 |
|
|
Flåklypa, Hur kan du försvara FIA och Ferraris linje där de själva vill diktera alla villkoren?? /RS2 |
|
|
Jag hålled med Påven, även om saken inte är svart eller vitt. |
|
| Håller inte med påven,var för skall man bygga om en bana bara för att Michelin inte klarar av att tillverka ett däck som håller för alla typer av racebanor. | |
|
Jag tycker det är fel att blidka Michelins linje och bygga en chikan bara för att dom inte kan bygga däck som håller. Alla visste förutsättningarna inför loppet. Helt rätt av Ferrari att inte godkänna en ändring av banan. Flåklypa |
|
|
För sportens skull så hade det enda rätta varit att sätta in chikanen i kurva 13. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Flåklypa, Ferrari har nu gjort att det aldrig mer kommer att bli något US GP. Det fanns flera andra förslag som till exempel att Michelin skulle få reducerade böter för att byta till de andra däcken som flugits in. /RS2 |
|
|
Bayern München, Både Michelin och Bridgestone har olika däck för olika banor. /RS2 |
|
|
Det var väl ändå FIAs beslut att inte godkänna däcken? Jag fattar inte hur man kan beskylla Ferrari för att Michelin inte gör sitt jobb. Flåklypa |
|
|
Vilka signaler hade det sänt ut om man hade godkänt en chikan i kurva 13? Flåklypa |
|
|
Kan företag som BMW, Mercedes, Toyota som slussar in stora pengar i F1 fortsätta att göra så om F1 inte finns i USA? En stor anledning att BMW gick in i F1 var för att stärka varumärket i F1, och ingen annanstans säljs så många M-bilar som i USA. Ferrari har gjort, som många gånger tidigare, tänkt på sig själva framför sporten i stort. Tyvärr. |
|
| Riktigt otäck stämning nu! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.